شناسهٔ خبر: 27516417 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا؛

دومین طلای ایران با شاهکار علیرضا کریمی/ ۲ طلا و یک برنز حاصل تلاش آزادکاران در ۵ وزن +فیلم

آزادکار وزن 97 کیلوگرم ایران به مدال طلای بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی رسید تا تیم ایران در پایان 5 وزن این رقابت‌ها با 2 طلا و یک برنز به کار خود پایان دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، در پایان رقابت‌های روز نخست کشتی آزاد قهرمانی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ در جاکارتا پایتخت اندونزی، علیرضا کریمی آزادکار وزن ۹۷ کیلوگرم ایران و دارنده مدال برنز جهان که برای نخستین بار در این وزن کشتی می‌گرفت،در دیدار فینال برابر ماگومد موسی‌یف از قرقیزستان و دارنده مدال های طلای آسیا و نقره بازی‌های آسیایی به روی تشک رفت و در پایان با نمایشی خارق العاده و در حالیکه وزن او ۳ تا ۴ کیلو از حریف کمتر بود با نمایشی زیبا در نهایت با نتیجه ۶ بر صفر به برتری رسید و دومین مدال طلای کشتی آزاد و کاروان ورزشی ایران را بر گردن آویخت. (فیلم برد مقتدرانه کریمی در فینال را اینجا ببینید)

 کریمی پیش از این در دور نخست استراحت کرد سپس به مصاف تاکشی یاماگوچی دارنده مدال برنز آسیا از ژاپن رفت و در پایان در یک مبارزه برتر در مدت زمان ۴ دقیقه با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.وی در  در نیمه نهایی نیز دست به کار بزرگی زد و در مصاف با ماگومد ابراگیموف چهره شاخص روسی‌الاصل کشتی جهان از ازبکستان در حالیکه ۲ بر صفر عقب بود در پایان با ضربه فنی به برتری رسید و راهی فینال شد.

پیش از این حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال طلا رسید و رضا اطری در وزن ۵۷ کیلوگرم صاحب مدال برنز شد. مصطفی حسین‌خانی نیز در وزن ۷۴ کیلوگرم به عنوانی بهتر از پنجمی نرسید.

مهران نصیری نیز در وزن ۶۵ کیلوگرم با باخت در همان دور نخست مقابل حریفی از چین از دور رقابت‌ها کنار رفت.

پرویز هادی در سنگین وزن آخرین آزادکار ایران در این رقابت‌هاست که فردا(دوشنبه)به مصاف رقبای خود خواهد رفت.

* نتایج کامل نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم که 18 نفر حضور داشتند رضا اطری بعد از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر نماینده نپال را شکست داد. وی در دور سوم نیز در جدالی دیدنی با نتیجه 15 بر 9 ساندیپ تومار، دارنده مدال طلای آسیا از هند را شکست داد و گام به نیمه‌نهایی گذاشت، اما در این مرحله با نتیجه 8 بر 2 مغلوب بخبایار اردنبات، دارنده ۲ مدال برنز جهان از مغولستان شد و شانس حضور در فینال و کسب مدال طلا را از دست داد.

وی در دیدار رده‌بندی برای کسب مدال برنز به مصاف کیم سونگ وون از کره جنوبی رفت با نتیجه 9 بر 4 به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 74 کیلوگرم نیز که 21 نفر حضور داشتند مصطفی حسین‌خانی در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر کشتی‌گیری از بنگلادش را شکست داد. وی در دور بعد نیز با نتیجه 12  بر 2 از سد دولتمراد اوراز گولی‌یف از ترکمنستان گذشت و راهی یک‌چهارم نهایی شد. وی در این مرحله به مصاف بکزاد عبدالرحمن اُف، دارنده مدال برنز 2014 جهان و قهرمان آسیا از ازبکستان رفت که با شکست 4 بر 2 در ثانیه‌های پایانی از حضور در نیمه نهایی بازماند.

با صعود حریف حسین خانی به فینال، او راهی مرحله شانس مجدد شد که به دلیل حاضر نشدن حریف یمنی به دیدار رده بندی رفت. وی برای کسب مدال برنز به مصاف یوهی فوجینامی، دارنده مدال برنز 2017 جهان از ژاپن رفت که با نتیجه 10 بر 8 شکست خورد از کسب مدال برنز بازماند. وی در مسابقات جهانی نیز مغلوب این حریف شده بود و مدال را از دست داده بود.

در وزن 86 کیلوگرم که 19 نفر حضور دارند حسن یزدانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم ظرف 45 ثانیه حریفی از اندونزی را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد. وی در دور سوم نیز پیش از پایان وقت اول مسابقه با نتیجه 11 بر صفر مقابل پاوان کومار از هند به پیروزی رسید و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. یزدانی در این مرحله با نتیجه 10 بر 2 از سد یوتمن اورگودول، دارنده مدال نقره آسیا از مغولستان گذشت و فینالیست شد.

 یزدانی در فینال برای کسب مدال طلا به مصاف میشائیل ابونادر دومینیک از لبنان رفت که با برتری 10 بر صفر پیش از پایان تایم اول، نخستین مدال طلا را برای کاروان ورزشی ایران به ارمغان آورد.

در وزن 65 کیلوگرم مهران نصیری در دور نخست به مصاف یرلان بک کاتای، دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی از چین رفت که در نهایت با نمایشی ضعیف و دور از انتظار با نتیجه 8 بر 7 شکست خورد که با توجه به شکست حریفش، نصیری از گردونه مسابقات کنار رفت.

نظر شما