شناسهٔ خبر: 27515023 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

معاون اجتماعی دادگستری استان کرمان خبر داد؛

تحویل بیش از ۱۶۰ قبضه اسلحه توسط سران طوایف

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: توسط سران طوایف بیش از ۱۶۰ قبضه اسلحه در مناطق جنوبی استان به دادگستری تحویل داده شده است.

صاحب‌خبر -

تحویل بیش از 160 قبضه اسلحه در مناطق جنوبی استان توسط سران طوایفبه گزارش دفاع پرس از کرمان، «محمدباقر اسلامی» معاون اجتماعی دادگستری استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه نظارت عمومی بیشتر بر دوش خبرنگاران و اصحاب رسانه است، اظهار داشت: تلنگری که رسانه‌ها می‌توانند به جامعه بزنند قطعا موجب رشد و تغییر می‌شود، به شرطی که نقدها دلسوزانه و منصفانه باشد.

اسلامی با اشاره به نقش رسانه‌ها در نقش آفرینی شهروندان، مطالبه‌گری عمومی در رابطه با ایفای وظایف عمومی دولت‌ و حفظ حقوق شهروندی و ایجاد همبستگی بین افراد جامعه، بیان کرد: در حقیقت رسانه پل ارتباطی مردم و حاکمیت است.

وی با تشریح وظایف معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در حوزه‌های پیشگیری، فرهنگی، قضایی، حقوقی، وضعی و امنیتی و انتظامی، افزود: از سال 96 این معاونت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه ها، 32 دوره آموزشی را برای افراد در شرف ازدواج برگزار کرده و خوشبختانه با استقبال خوبی مواجه شده است.

اسلامی ضمن تاکید بر اینکه استفاده از خدمات کیفی مشاوره و حضور روان شناسان، مددکاران و مشاوران آشنا با مبانی دینی و علمی اهمیت بسیاری دارد، بیان کرد: در زمینه مراکز مشاوره خانواده نیز معاونت اجتماعی سعی کرده است بحث ساماندهی این مراکز را در دستور کار خود قرار دهد، به همین جهت بعد از انجام بازدیدهای متعدد و بررسی عملکرد آنها تصمیم گرفته شد از بین 30 مرکز مشاوره در شهر کرمان و 60 مرکز در استان، تعدادی که فعال تر و توانمندتر هستند پرونده های اختلافات خانوادگی و طلاق را رسیدگی کنند.

معاون اجتماعی دادگستری استان کرمان گفت: با همکاری و هم افزایی بین دستگاه ها موفق به راه اندازی 12 مرکز مشاوره خانواده در جنوب و شرق استان شده ایم که خدمات مشاوره را به شهروندان جنوبی استان ارائه خواهند کرد.

وی با اشاره به تورم جمعیت کیفری و آثار نامطلوب زندان در زندگی افراد و خانواده هایشان بیان کرد: مجازات های جایگزین حبس بحث جدیدی در مقررات قضایی بوده و هدف این است جرایمی که از اهمیت بالایی برخوردار نیستند، با رضایت محکوم علیه، مجازات های جایگزین اعمال شود، به همین جهت سالانه جشنواره آرا مجازات های جایگزین حبس برگزار می شود که طی دو دوره سپری شده است و در سال 97 نیز در دستور کار معاونت قرار دارد.

اسلامی در ادامه افزود: در پی امضای میثاق نامه امنیت و عدالت پایدار با سران طوایف، در سه ماهه اول امسال به نسبت سال گذشته، آمار جرائم خشن 38 درصد، آمار قتل در استان 18 درصد و در شهرستان های جنوبی 50 درصد کاهش داشته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تصریح کرد: نکته مهم دیگر این است که با هدایت سران طوایف، از سال گذشته تاکنون 167 قبضه سلاح به دادگستری تحویل شده و می توان گفت حداقل از 167 فقره قتل جلوگیری شده است.

وی ادامه داد: امسال نیز 22 شهریورماه گردهمایی سران طوایف استان با هدف بازخوردگیری از اقدامات سال گذشته در جنوب برگزار می شود، در این همایش سران طوایف گزارش عملکرد یک ساله خود در خصوص جلوگیری از جرایم خشن و اقدامات پیشگیرانه را ارائه می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما