شناسهٔ خبر: 27514450 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

شرایط داوطلبان انتخابات مجلس مشخص شد

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس از تصویب مواد مرتبط با شرایط انتخابات مجلس در طرح جامع انتخابات خبر داد.

صاحب‌خبر -

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در توضیح جلسه امروز (یکشنبه 28 مرداد ماه) کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس، گفت: ادامه جزئیات طرح جامع انتخابات در این نشست مورد بررسی و برخی از آنها به تصویب اعضا رسید و بر اساس ماده 12 طرح مذکور شرایط افرادی که می‌خواهند برای انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندید شوند، مشخص شد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: افرادی که در حوزه کشوری مسئولیت دارند مانند رئیس‌جمهور و معاونانش، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاونانش، روسای دفاتر سه قوه، مشاوران رئیس‌جمهور و وزرا، مشاور رئیس قوه قضاییه و دادستان کل کشور برای ثبت نام باید 6 ماه قبل از ثبت نام استعفا دهند.

وی افزود: افرادی که در سطح کلان هستند همانند شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهر هم برای ثبت نام در هر حوزه انتخابیه باید 6 ماه قبل از انتخابات استعفا دهد. البته در پیش نویس طرح آمده بود که این افراد چهار ماه قبل از انتخابات استعفا دهند اما در کمیسیون موضوع استعفای افراد 6 ماه قبل از ثبت نام تصویب شد.

سلیمی یادآور شد: همچنین در ادامه این ماده آمده است؛ اشخاصی هم از داوطلب شدن در حوزه‌ استان قلمرو ماموریت خود محروم می‌شوند مگر آنکه 6 ماه قبل از ثبت نام استعفا دهد؛ این افراد را معاونان و مشاوران شهرداران، استانداران، فرمانداران، اعضای شورای اسلامی شهرها، مدیران مراکز صدا و سیمای جمهوری اسلامی، رؤسای اتاق بازرگانی و اتاق اصناف، مدیران کل ادارات استان‌ها و معاونان هستند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اشخاصی هم از داوطلب شدن در حوزه‌های انتخابیه قلمرو خود محرومند مگر آنکه 6 ماه قبل از ثبت نام استعفا دهد؛ این افراد را ائمه جمعه دائمی و موقت، قضات شاغل به امر قضا، روسای دادگستری استان‌ها، مدیران کل و سرپرستان دفاتر کل و استانداری، معاونان و مدیران کل سازمان های دولتی و وابسته به دولت در استان و شهرستان، سرپرستان سازمان تبلیغات اسلامی در مرکز شهرستان، اعضای شورای اسلامی روستا و تمامی مقامات دارای عناوین مذکور در بندهای الف و ب و ج مشمول این ماده می‌باشد.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، افزود: طبق این ماده، تشخیص هم‌طرازی با سازمان امور اداری و استخدامی کشور است.

نظر شما