شناسهٔ خبر: 27514273 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دانشگاه آزاد در مسیر تحولات مثبت قرار دارد/ باید روحیه امید و تحول خواهی را بین اساتید و دانشجویان تقویت کرد

صاحب‌خبر -

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد در مسیر تحولات مثبت قرار دارد و باید روحیه امید را در دانشجویان و اساتید زنده کرد.

باید روحیه امید و تحول خواهی را بین اساتید و دانشجویان تقویت کرد/ دانشگاه آزاد بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید دانشگاه آزاد با حضور علی اکبر ولایتی رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد، محمد مهدی طهرانچی سرپرست جدید دانشگاه  عصر امروز در ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم ولایتی با تشکر از زحمات یک سال گذشته فرهاد رهبر، برای محمد مهدی طهرانچی به عنوان منتخب هیئت امنا آرزوی توفیق کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد در مسیر تحولات مثبت قرار دارد، افزود: باید روحیه امید و تحول خواهی را در بین اساتید و دانشجویان تقویت کرد و در جهت اجرای سیاست‌هایی که از ابتدا به عنوان محور اصلی فعالیت‌ها اعلام شده است، اعم از ارتقای کیفی برنامه‌ها و آموزش ها، شفافیت، استفاده از ظرفیت ها، جذب نخبگان، توجه به مناطق محروم، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و غیره گام برداشت.

ولایتی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان بازوی قدرتمند علمی برای نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، گفت: این دانشگاه قادر است در حل مسائل و مشکلات کشور در کنار سایر ارکان نظام فعالیت نموده و در جهت توسعه و پیشرفت کشور و مواجهه با مشکلات و تنگنا‌ها و ارائه راه حل‌های مناسب و کارآمد، گام‌های اساسی را بردارد.

وی دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی را سرمایه‌های کشور قلمداد کرد که با مدیریت کارآمد و انقلابی می‌توانند زمینه ساز تمدن سازی اسلامی شوند.

تحصیلات تکمیلی به عنوان موتور محرک دانشگاه است

در این جلسه محمد مهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با تشکر از حسن اعتماد ولایتی و اعضای هیئت امنا گفت: امیدواریم بتوانیم با سرمایه حمایت اعضای هیئت امنای دانشگاه و همراهی تمام مدیران، کارکنان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان حرکت رو به جلوی دانشگاه آزاد اسلامی را سرعت ببخشیم.

وی با اشاره به اینکه مدیریت اصولگرا خدمت محور است  و به شخص متکی نیست، گفت:  سال گذشته تمام اعضای هیئت امنا و بنده به دکتر رهبر رای دادیم و امسال اعضای هیئت امنا به اتفاق آرا مرا برای ریاست دانشگاه انتخاب کردند.

طهرانچی با اشاره به اینکه برنامه های جدید دانشگاه متکی بر برنامه های تحول بخشی است،  افزود: توجه به ارتقای سطح کیفی فعالیت‌ها و استفاده از توان و ظرفیت بی نظیر دانشگاه در مسیر پیش رو با جدیت مورد توجه قرار دادیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی  تاکید کرد:  توجه به تحصیلات تکمیلی به عنوان موتور محرک دانشگاه مسئله محور و برنامه محور است و گذار از مفهوم دانشگاه به دانش شهر برای ایجاد  تمدن نوین اسلامی با هسته تحول علوم انسانی باید در دستور کار قرار بگیرد، همچنین توجه به دوره کارشناسی به عنوان پایه ای‌ترین بخش آموزش عالی برای اشتغال دانش بنیان  یکی از رئوس اصلی برنامه ها محسوب می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر چابک سازی در حوزه نیروی انسانی تصریح کرد: توجه به رسالت‌های اجتماعی دانشگاه از برنامه‌های اساسی در دوره جدید خواهد بود.

در پایان این جلسه، حکم سرپرستی توسط ولایتی رئیس هیئت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی به طهرانچی اعطاء شد.

انتهای پیام/

نظر شما