شناسهٔ خبر: 27514059 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد:

باید روحیه امید و تحول خواهی را در بین اساتید و دانشجویان تقویت کرد

ولایتی گفت: باید روحیه امید و تحول خواهی را در بین اساتید و دانشجویان تقویت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید دانشگاه آزاد با حضور علی اکبر ولایتی رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد، محمد مهدی طهرانچی سرپرست جدید دانشگاه و فرهاد رهبر سرپرست قبلی دانشگاه عصر امروز در ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم ولایتی با تشکر از زحمات یک سال گذشته فرهاد رهبر، برای محمد مهدی طهرانچی به عنوان منتخب هیئت امنا آرزوی توفیق کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد در مسیر تحولات مثبت قرار دارد، افزود: باید روحیه امید و تحول خواهی را در بین اساتید و دانشجویان تقویت کرد و در جهت اجرای سیاست هایی که از ابتدا به عنوان محور اصلی فعالیت ها اعلام شده است، اعم از ارتقاء کیفی برنامه ها و آموزش ها، شفافیت، استفاده از ظرفیت ها، جذب نخبگان، توجه به مناطق محروم، اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و ... گام برداشت.

ولایتی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ ترین دانشگاه حضوری جهان بازوی قدرتمند علمی برای نظام جمهوری اسلامی محسوب می شود، گفت: این دانشگاه قادر است در حل مسائل و مشکلات کشور در کنار سایر ارکان نظام فعالیت نموده و در جهت توسعه و پیشرفت کشور و مواجهه با مشکلات و تنگنا ها و ارائه راه حل های مناسب و کارآمد، گام های اساسی را بردارد.
دکتر ولایتی دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی را سرمایه های کشور قلمداد کرد که با مدیریت کارآمد و انقلابی می توانند زمینه ساز تمدن سازی اسلامی شوند.
در این جلسه دکتر محمد مهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی نیز ضمن تشکر از حسن اعتماد دکتر ولایتی و اعضای هیئت امنا گفت: امیدواریم بتوانیم با سرمایه حمایت اعضای هیئت امنای دانشگاه و همراهی کلیه مدیران، کارکنان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان حرکت رو به جلوی دانشگاه آزاد اسلامی را سرعت ببخشیم.
وی همچنین از زحمات دکتر فرهاد رهبر طی یک سال گذشته تشکر کرد و گفت: مدیریت اصولگرا خدمت محور است نه شخص محور و سال گذشته کلیه اعضای هیئت امنا و بنده به دکتر رهبر رای دادیم، امسال نیز کلیه اعضای هیئت امنا و دکتر رهبر به این حقیر اعتماد کردند.
وی با تشریح برنامه های پیش بینی شده برای مدیریت دانشگاه در دوره جدید با اشاره به تاکیدات، دیدگاه ها و نظرات ارزشمند و جدی ریاست هیئت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط با تحول بخشی به فعالیت های دانشگاه افزود: توجه به ارتقاء سطح کیفی فعالیت ها و استفاده از توان و ظرفیت بی نظیر دانشگاه در مسیر پیش رو، با جدیت دنبال خواهد شد.
دکتر طهرانچی با تاکید بر توجه به تحصیلات تکمیلی به عنوان موتور محرک دانشگاه مسئله محور و برنامه محور، افزود: گذار از مفهوم دانشگاه به دانش شهر در خلق تمدن نوین اسلامی با هسته نرم تحول علوم انسانی در مرکز و علوم و فناوری های نوین در پیرامون باید در دستور کار قرار بگیرد، ضمن ان که توجه به دوره کارشناسی به عنوان پایه ای ترین بخش آموزش عالی در ایجاد اشتغال دانش بنیان نیز یکی از رئوس اصلی برنامه هاست.
وی همچنین با بیان اینکه باید به سمت چابک کردن تصمیمات در حوزه مدیریت استانی پیش رفت گفت: توجه به رسالت های اجتماعی دانشگاه از برنامه های اساسی در دوره جدید خواهد بود.
در پایان این جلسه، حکم سرپرستی توسط دکتر ولایتی رئیس هیئت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی به دکتر طهرانچی اعطاء شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما