شناسهٔ خبر: 27513488 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

واکنش یک حقوقدان به پلاکارد در تجمع قم: اتهام بسیار سنگین و سختی است

نعمت احمدی تاکید کرد: این اتهام بسیارسنگین و سختی است و من تعجب می کنم چرا تاکنون دادستان قم و دادگاه ویژه روحانیت قم به این موضوع ورود پیدا نکرده است. وقتی چنین ابهام و موضوعی که به صورت شایعه در اذهان جامعه وجود دارد از یک تریبون رسمی اعلام می شود و دادستانی هم ساکت می ماند، تعجب آور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ یک حقوقدان و وکیل دادگستری معتقد است بر اساس قانون بخش اول نوشته ای با مضمون تهدید آمیز علیه رئیس‌جمهوری انتشار کذب و بخش دوم آن تهدید محسوب می شود.

«نعمت احمدی» درباره مضمون تهدید آمیز و خلاف عرف پلاکاردی در قم که اشاره مستقیم به فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی دارد، گفت: متاسفانه من وقتی این پلاکارد را دیدم داغم تازه شد. دامن زدن به شایعات آن هم از ناحیه طلاب حوزه قم که در بخشی از جامعه دارای مرجعیت هستند، در ذهن مردم این ابهام وجود دارد که در استخرسعدآباد اتفاق خاصی افتاده است که متعاقب آن آیت الله هاشمی سکته و فوت کرده اند. این نوشته یعنی ما می دانیم چنین اتفاقی عمدی بوده و علت آن هم تساهل و تسامح و اهل گفتگو و مذاکره بودن آیت الله هاشمی است، اکنون هم آقای روحانی یا هرکس دیگر چنین رویه ای داشته باشد با او هم برخورد خواهیم کرد.

این حقوقدان تاکید کرد: این اتهام بسیارسنگین و سختی است و من تعجب می کنم چرا تاکنون دادستان قم و دادگاه ویژه روحانیت قم به این موضوع ورود پیدا نکرده است. وقتی چنین ابهام و موضوعی که به صورت شایعه در اذهان جامعه وجود دارد از یک تریبون رسمی اعلام می شود و دادستانی هم ساکت می ماند، تعجب آور است. این نوشته نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی است و متعاقب آن تهدید مقام اجرایی کشور. 

طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم روز پنج‌شنبه نسبت به شرایط اقتصادی کشور و عملکرد دولت تجمعی اعتراض آمیز برگزار کردند. وجود یک پلاکارد با مضمونی تهدیدآمیز نسبت به رئیس جمهوری، توجه بسیاری به خود جلب کرد و واکنش هایی به همراه داشت. 

انتهای پیام

نظر شما