شناسهٔ خبر: 27513126 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اعطای عاملیت مالی دانشگاه یزد به صندوق پژوهش و فناوری

نمایندگی یزد

صندوق پژوهش و فناوری در تلاش است با کسب عاملیت مالی دانشگاه‌ یزد، در زمینه رشد شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پردیس فناوری این دانشگاه گام بردارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علی مروتی، معاون اداری و مالی دانشگاه یزد در نشست بررسی زمینه‌های همکاری صندوق پژوهش و فناوری استان یزد با دانشگاه یزد با استقبال از توسعه همکاری‌ها با صندوق پژوهش و فناوری استان، گفت: با توجه به سیاست‌های دولت برای کوچک‌ سازی خود و همچنین فعالیت‌های مثبت صندوق پژوهش و فناوری در زمینه‌های تامین مالی، برای همکاری‌های مالی و اعطای عاملیت مالی دانشگاه یزد به صندوق پژوهش و فناوری استان یزد اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی همچنین از صندوق پژوهش و فناوری استان یزد خواست تا در طرح‌های اقتصادی دانشگاه یزد مشارکت داشته باشد.

محمد سپهر، مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان نیز با اشاره به اهمیت تامین مالی به عنوان حلقه مهمی از زنجیره اقتصاد دانش بنیان، گفت: بدون تردید رمز تحقق اقتصاد مقاومتی در اقتصاد دانش بنیان نهفته است.

به گفته وی، به طور طبیعی برای تولید و رشد محصولات دانش بنیان به تأمین مالی شرکت‌هایی از این دست نیاز داریم.

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان افزود: در واقع وقتی محققی تلاش خود را معطوف تولید و تجاری سازی نتایج تحقیقش می‌کند، اگر نتواند نیازهای مالی تولیدش را تأمین کند، مسلم نخواهد توانست محصول دانش بنیان را به تولید انبوه برساند.

وی ادامه داد: به همین منظور صندوق پژوهش و فناوری در تلاش است با کسب عاملیت مالی دانشگاه‌های استان گام‌های موثری در زمینه رشد شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پردیس‌های فناوری دانشگاه‌ها بردارد.

در ابتدای جلسه مدیرعامل شرکت تکامد وابسته به صندوق پژوهش به بیان ظرفیت‌های این شرکت برای همکاری با دانشگاه یزد پرداخت.

شرکت تکامد در زمینه فین تک فعالیت می‌کند، فین‌تک یا فناوری مالی به معنای کاربرد نوآورانه فناوری در ارائه خدمات مالی است و معادل Financial technology یا FinTech صنعتی در فضای اقتصادی است و به کمپانی‌هایی اشاره دارد که با کاربرد تکنولوژی تلاش می‌کنند خدمات مالی را کارآمدتر کنند.


انتهای پیام

نظر شما