شناسهٔ خبر: 27513057 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

آمار جانباختگان تصادف جاده ای هرمزگان ۳۰ درصد کاهش یافت

عصر خودرو- رییس پلیس راه هرمزگان گفت: آمار جانباختگان ناشی از تصادف های جاده ای در این استان از زمان آغاز طرح تابستانه (۲۴ خرداد ماه امسال) تاکنون ۳۰ درصد و تعداد مجروحان نیز ۱۲ درصد کاهش داشته است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه خبری« عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سرهنگ علی اسفندانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران بدون اشاره به تعداد جانباختگان ومجروحان تصادف جاده ی در هرمزگان افزود: در راستای اجرای طرح تابستانه، تعداد یکهزار و 484 دستگاه خودرو و 737 دستگاه موتورسیکلت به علت ارتکاب تخلف حادثه آفرین توقیف شدند.

وی بیان داشت: در اجرای این طرح، تعداد 12 جلد گواهینامه رانندگی به علت تخلف های متعدد و کسب نمره منفی ضبط و هم چنین تعداد 64 مورد تست مثبت استفاده از مشروب الکلی و مواد مخدر توسط رانندگان متخلف ثبت شد.
رییس پلیس راه هرمزگان تاکید کرد: با توجه به ابلاغ سراسری توقیف وسایل نقلیه متخلف حادثه ساز به عنوان خط قرمز پلیس راه به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.
اسفندانی گفت: پلیس راه هرمزگان به منظور کنترل تخلف و پیشگیری از تصادف ها، با بکارگیری تمامی امکانات و تجهیزهای در اختیار و با استفاده از نیروی های موجود، با رانندگان متخلف و حادثه آفرین قاطعانه برخورد می کند.
هم اکنون 35 نقطه حادثه خیز در جاده های هرمزگان شناسایی شده که بیشترین نقاط حادثه خیز در جاده بندرعباس - سیرجان با بیش از 10 نقطه است.
طبق استانداردها و تعریف های موجود، نقطه حادثه خیز نقطه ‌ای است که در یک دوره سه ساله، حداقل 10 تصادف یا در طول یک سال حداقل چهار تصادف در آن رخ داده باشد.
 

دانلود با کیفیت

برچسب‌ها:

نظر شما