شناسهٔ خبر: 27512646 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر؛

آغاز به کار بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر/اجرای 7 نمایش در روز اول

بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر شنبه شب گذشته با اجرای دو نمایش صحنه ای و پنج نمایش خیابانی در خرمشهر آغاز بکار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار برنا از خرمشهر، در اولین روز بیست و یکمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر،"نمایش ٢٣" به نویسندگی احسان رحیمی و کارگردانی مسلم رضایی از تهران به مدت 46 دقیقه با موضوع دفاع مقدس در سالن تئاتر بهزیستی به روی صحنه رفت.

در همین راستا نمایش"بینایی" به نویسندگی مجید کاظم‌زاده مژدهی و کارگردانی محمد رسائلی از رشت با موضوع دفاع مقدس به مدت زمان 63 دقیقه در سالن خلیج‌فارس اجرا شد.

در بخش خیابانی نیز نمایش"نوبت کیه" به نویسندگی و کارگردانی عادل کروشاوی زاده از خرمشهر با موضوع دفاع مقدس در پارک بازی آبادان اجرا شد.

 همچنین نمایش های خیابانی"هیچکس" با طراحی و کارگردانی بهنام کاوه از آبادان با موضوع دفاع مقدس،" روبروی مجتمع خرید اروند(کنزالمال سابق) اجرا شد.

در همین راستا تئاتر خیابانی"یه اتفاق ساده" به نویسندگی مجتبی خلیلی و کارگردانی آدینه رحیم نژاد از اصفهان با موضوع اجتماعی، اجرای اول را رو به روی مرکز خرید اروند(کنزالمال) خرمشهر  و اجرای دوم را روبروی محوطه بازار امام رضا(ع) خرمشهر  انجام دادند.

نمایش"جنگ زده" طرحی از ندا اعتمادی کیا و کارگردانی لیلا یدالله زاده از آبادان با موضوع دفاع مقدس،" نیز  در محوطه باز مجتمع تجاری امام رضا(ع) اجرا شد.

در همین راستا نمایش"فشنگ کشکی" به نویسندگی آمنه پورحسینی و پژمان مهراب پور و کارگردانی پژمان مهراب پور از خرمشهر با موضوع دفاع مقدس و نمایش"یه اتفاق ساده" به نویسندگی مجتبی خلیلی و کارگردانی آدینه رحیم نژاد از اصفهان با اجتماعی در محوطه تالار خلیج‌فارس خرمشهر در معرض دید علاقه‌مندان تئاتر خیابانی قرار گرفت.

پیش از این همایون قنواتی دبیر بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار برنا از حضور 170 هنرمند تئاتر از 10 استان کشور در بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر خبر داده بود. وی داوری بخش صحنه ای را حسین مسافر آستانه، کوروش زارعی و مریم معترف و بخش خیابانی را امیرحسین شفیعی، علی محمد رادمنش و آرزو افشار معرفی کرده بود.

لازم به ذکر است که با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و تاریخ برگزاری جشنواره فیلم کوتاه دفاع مقدس تاریخ برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت سالروز فتح خرمشهر از سوم خرداد به مردادماه تغییر یافت.

بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر از روز گذشته آغاز بکار کرد و تا 31 مردادماه همزمان با عید سعید قربان با معرفی نمایشنامه های برتر به کار خود پایان می دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما