شناسهٔ خبر: 27512305 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توصیه‌های دامپزشکی مازندران درباره خرید دام در عید قربان

دامپزشکی مازندران درباره خرید دام‌های سالم در عید قربان به شهروندان استان توصیه و هشدار داد.

صاحب‌خبر -

رضوانی مدیرکل دامپزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی برای جلوگیری از بیماری مشترک انسان و حیوان گفت: خریداران از خرید دام‌های مشکوک برای عید قربان خودداری کنند.

وی با بیان اینکه نشانه ظاهری دام نقش مهمی در شناسایی دام سالم دارد، افزود: خریداران دام از خرید دام‌هایی با نشانه‌های لاغری، پشم بلند و ژولیده، مخاط زرد، کچلی و اگر دام حالت اسهال دارد خودداری و تنها از مراکز مورد تایید اداره دامپزشکی اقدام به خرید دام کنند.

رضوانی گفت: یکی دیگر از نکات انتقال بیماری از دام به انسان، ذبح دام در معابر عمومی، خیابان و کوچه بوده که باید ذبح و قطعه کردن دام در محلی بهداشتی و با استفاده از روپوش، پیش‌بند، ماسک و عینک صورت گیرد و گوشت قربانی ۲۴ ساعت در یخچال و سپس در فریزر نگهداری شود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران افزود: پس از ذبح دام اجزا و ضایعات خون را در محلی جمع‌آوری و به ماموران حمل زباله تحویل دهند و محل ذبح را به خوبی شستشو داده و ضدعفونی کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد دام را در کشتارگاه‌های استان که با حضور بازرس دامپزشکی و ناظر شرعی روحانی انجام می‌شود ذبح و قربانی کنند.

انتهای پیام/ر

تاکید بر نکات بهداشتی برای جلوگیری از بیماری مشترک انسان و حیوان

برچسب‌ها:

نظر شما