شناسهٔ خبر: 27511450 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ثبت 181 مورد ازدواج در چهارماهه نخست امسال در اردکان

تا پایان تیرماه امسال تعداد 181 مورد ازدواج در این شهرستان به ثبت رسیده که میانگین سن ازدواج در گروه دختران حدود 21 سال و در گروه پسران نیز حدود 26 سال است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما رئیس اداره ثبت‌احوال اردکان گفت: در چهارماهه اول امسال تعداد 181 مورد ازدواج در این شهرستان به ثبت رسیده است.
جمال موتاب  افزود : یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان ثبت‌احوال کشور را ثبت وقایع حیاتی ولادت، وفات، ازدواج و طلاق برشمرد و گفت: ایجاد پایگاه اطلاعاتی جمعیت کشور با مکانیزه کردن سیستم ثبت‌احوال و صدور کارت ملی هوشمند، جمع‌آوری و انتشار آمارهای انسانی از دیگر مأموریت‌های این سازمان است.
وی  اشاره کرد :در چهارماهه نخست سال جاری تعداد 609 واقعه ولادت در شهرستان اردکان ثبت‌شده است که از این تعداد 298 نوزاد پسر و 311 نوزاد دختر بوده است و برحسب گروه سنی مادران، در گروه زیر 15 سال دو مورد ولادت به ثبت رسیده است و بیشترین تولد نوزاد در گروه سنی مادران 25 تا 29 سال بوده است که 213 مورد ثبت‌شده است.
موتاب گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون 116 واقعه فوت در اردکان اتفاق افتاده است که بیشترین افراد فوت‌شده در گروه سنی 75 سال به بالا قرار دارند که 66 نفر را شامل می‌شود. شایع‌ترین علت فوت نیز اول بیماری‌های قلبی، عروقی و در رتبه بعدی سرطان‌ها بوده است.
رئیس ثبت‌احوال اردکان گفت: تا پایان تیرماه امسال تعداد 181 مورد ازدواج در این شهرستان به ثبت رسیده که میانگین سن ازدواج در گروه دختران حدود 21 سال و در گروه پسران نیز حدود 26 سال است.

نظر شما