شناسهٔ خبر: 27511419 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

مسي مالک لاليگا

مهاجم بارسلونا با جدايي کريستيانو رونالدو از رئال مادريد به عنوان مالک لاليگا محسوب مي‌شود.

صاحب‌خبر -

با جدايي کريستيانو رونالدو از رئال مادريد و در حضور بازيکنان بزرگي همچون آنتوان گريزمان، ليونل مسي چهره برجسته لاليگا باقي ماند. او همچنين مالک اين رقابت‌ها نيز محسوب مي‌شود. مهاجم بارسلونا با دبل برابر آلاوس تنها شش‌هزارمين گل تاريخ باشگاه کاتالاني را در لاليگا به ثبت نرساند بلکه توانست در 15 فصل اخير لاليگا گلزني کند. بدون شک او يک الگو در گذر زمان است و در بارسلونا نيز چنين شرايطي را دارد.

مسي در جام جهاني کاملا محو شده بود و هرگز نتوانست خود را با آرژانتين وفق دهد. اين شرايط برخلاف رقابت‌هاي باشگاهي است؛ بازي‌هايي که توانست قهرماني را در سال‌هاي 2018 ، 2016 ، 2015 ، 2013 ، 2011 ، 2010 ، 2009 ، 2006 ، 2005 تجربه کند. آبي اناري‌ها توانستند در 10 سال اخير هفت جام قهرماني را بالاي سر ببرند. مي‌توان برخي از آن‌ها را لاليگاي مسي ناميد. اگر کسي تصور کند ستاره آرژانتيني تنها هدفش در اين فصل ليگ قهرمانان اروپاست اشتباه کرده است. او در نخستين بازي فصل خود از همه لحاظ درخشيد. او در جريان بازي يک ضربه آزاد زيبا زد که با ديرک دروازه برخورد کرد. در نيمه دوم دوباره اين فرصت را به دست آورد و به زيبايي دروازه حريف را باز کرد که باعث تمجيد هم‌تيمي‌ها و حريفانش شد. آبلاردو، سرمربي آلاوس درباره ستاره آرژانتيني گفت: مانند هميشه عمل کرد. ارنستو والورده نيز به تمجيد از او پرداخت و گفت: در حقيقت عملکردش مرا شگفت‌زده نکرد.

مسي 35 گل از طريق ضربه آزاد با پيراهن بارسلونا به ثمر رسانده است و 41 بار با اين روش گلزني کرد. اين آمار نشان مي‌دهد که برخي اوقات براي اين بازيکن گلزني از طريق ضربه آزاد آسان‌تر از پنالتي است.

کاملا مشخص است که لاليگا از مسي محافظت مي‌کند. او فصل را با دو گل شروع کرد و مي‌تواند دوباره جايزه بهترين گلزن فصل را کسب کند. مهاجم آرژانتيني پنج بار برنده جايزه پيچيچي شد و مي‌خواهد به تلمو سارا برسد که شش بار اين جايزه را کسب کرد.

نبايد نکته‌اي را که ديروز "ميستر چيپ" ذکر کرد فراموش کرد. هميشه زماني که مسي گل نخست بارسا را در يک فصل به ثمر مي‌رساند (15-2014، 11-2010 و 09-2008 ) آبي اناري‌ها آن سال را با دو گانه يا سه گانه به پايان مي‌رسانند. به همين خاطر مهاجم آرژانتيني سفر طولاني خواهد داشت؛ سفري که شرايطش را به عنوان مالک بي‌چون و چراي لاليگا تغيير نخواهد داد.

نظر شما