شناسهٔ خبر: 27510728 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

متن و حاشیه جلسه علنی امروز مجلس

جلسه علنی بیست وهشتم مرداد مجلس، جلسه‌ای که با سخنان رئیس مجلس در محکومیت دخالت‌های تاریخی امریکا اغاز شد.

صاحب‌خبر -
متن و حاشیه جلسه علنی امروز مجلسبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ علی لاریجانی در سخنان پیش از دستور امروز خانه ملت کودتای 28 مرداد را مظهر مداخله امریکا در امور داخلی ایران دانست، کودتایی که ایران را برای چند دهه درگیر دیکتاتوری کرد .
وی تلاش امروز امریکا برای سیطره بر ایران به بهانه توانمندی هسته ای و امنیت منطقه ای و جهانی را اقدامی در ادامه کودتای 28 مرداد دانست و گفت : امروز شاهدیم که نظام سلطه با ابزار ایران هراسی، تولید نگرانی و سوء استفاده از ضعف فکری و وابستگی حکام برخی کشورهای منطقه مشغول چپاول ثروت ملتهای منطقه هستند .
رئیس مجلس با تاکید بر نقش زمینه ساز توسعه فرهنگی و اطلاع رسانی در خنثی سازی توطئه های امریکا گفت:همین ویژگی موجب شده تا امریکایی ها امروز دیگر قادر به تغییر فضای جامعه با مانورهای احمقانه نباشند.
اقای لاریجانی وحدت را نیاز امروز جامعه دانست و گفت :ملت ایران با اتکای به وحدت و بارهبری مقام معظم رهبری با توطئه گران رخ به رخ خواهد شد .
با این سخنان لاریجانی مجلس وارد دستور کار شد .
تصویب درخواست تحقیق و تفحص از واگذاری هلدینگ باختر به بخش خصوصی، بررسی و تصویب موادی از ایین نامه داخلی مجلس، قرائت گزارش تحقیق و تفحص از افراد دو تابعیتی و دارای گرین کارت در حوزه مدیران ارشد و مسئولان و بررسی و تصویب برخی از مواد لایحه حفاظت خاک از جمله مصوبات امروز مجلس بود .
امروز همچنین طرح استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی با امضای 33 نفر از نمایندگان از سوی هیات رئیسه اعلام وصول شد ، مسعود کرباسیان از امروز به مدت 10 روز برای حضور در مجلس و پاسخگویی به سوال نمایندگان مهلت دارد.
مشکلات و التهابات اقتصادی در کشور ، مشکلات اقتصادی، نوسانات بازار ارز، برخی ناکارآمدی ها و سوء مدیریت ها در لایه های اقتصادی کشور از مهمترین سوالات نمایندگان خواستار استیضاح است .
امروز همچنین طرح ممنوعیت واگذاری سکه بهار آزادی نیز در مجلس اعلام وصول شد .
تذکرات قانون اساسی و آیین نامه ای امروز بخش مهمی از وقت مجلس را گرفت ، لزوم شفاف سازی امضای کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر از سوی وزارت امور خارجه، ایجاد دفتر ویژه مقابله با جنگ اقتصادی امریکا، تاکید بر بهره گیری از نخبگان دانشگاهی برای ساماندهی اقتصاد، لزوم پیگیری وزارت امور خارجه از طرف های اروپایی در زمینه برجام و جلوگیری از اتلاف وقت ، تذکر به وزارت صنعت ، معدن و تجارت در خصوص ساماندهی صنعت چای و لزوم حمایت از برنجکاران در برابر واردات در فصل برداشت این محصول از مهمترین تذکرات نمایندگان مردم در جلسه علنی امروز بود.
حجت الاسلام بحرینی نماینده مشهد و کلات ، فرهاد فلاحتی نماینده قائنات و زیرکوه در استان خراسان جنوبی ،رضا شیران خراسانی نماینده مشهد، حسین بهرامیان نماینده نهاوند و سید حسین نقوی حسینی ناطقان جلسه امروز مجلس بودند .
اجرای کامل بسته جدید ارزی دولت ،توجه به اخلاق برای غلبه بر مشکلات اقتصادی و سیاسی ،اصلاح ساختار در قوه مقننه و تلاش برای متوقف کردن روند شتابان تبدیل نمایندگان جسور و ناظر به نمایندگان ملتمس برای تامین نیازهای بخشی حوزه های انتخابیه از دستگاه اجرایی، تاکید بر تعیین تکلیف تیم اقتصادی دولت برای ساماندهی اوضاع اقتصادی و پافشاری بر لزوم ایستادگی در برابر فشارهای امریکا، پرهیز از به حاشیه کشاندن جلسه سوال از رئیس جمهور و تلاش برای مبارزه با فساد با هدف جلب اعتماد عمومی مهمترین محور سخنان ناطقان امروز جلسه علنی مجلس بود.
اما امروز کمیسیون های تخصصی مجلس هم میزبان رئیس کل بانک مرکزی و وزرای نفت و بهداشت درمان و اموزش پزشکی بودند.
بررسی اخرین وضعیت بسته ارزی ، پاسخ به سوالات نمایندگان در خصوص طرح های نفتی و بررسی مسائل و مشکلات صنعت دارو و تجهیزات پزشکی محور اصلی این جلسات است.

نظر شما