شناسهٔ خبر: 27510165 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فکر کردن به تکرار نتایج گذشته جالب نیست!

کولاکوویچ: معنوی‌نژاد به آمادگی مدنظرمان نرسید/ اتحاد میان دو نسل در تیم ملی برایم شگفت‌انگیز بود

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در گفت‌و‌گویی تفصیلی به توضیح اتفاقات اخیر تیم ملی، وضعیت بازیکنان تیم و رویدادهای پیش‌رو پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی والیبال ایران بامداد روز دوشنبه 29 مرداد ماه تهران را به مقصد جاکارتا ترک می‌کند تا در بازی‌های آسیایی حضور پیدا کند. ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران پیش از سفر به این رقابت‌ها در گفت‌وگویی تفصیلی به توضیح اتفاقات اخیر تیم ملی و آینده بازیکنانش پرداخت.

* به معنوی نژاد زمان خواهیم داد تا به فرم ایده آل خود برسد

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ابتدا وضعیت بازیکنان و تیم خود را این طور تشریح کرد:« چیزی که شاید باید درباره آن صحبت کنیم این است که جواد معنوی‌نژاد به آمادگی که می‌خواهیم نرسیده، اما پیش‌بینی می‌کنیم به شرایط مورد نظر برسد؛ البته فرهاد قائمی هم مصدومیتی داشت که او تنها سه جلسه از تمرین را از دست داد و این موضوع به دلیل مصدومیت در ناحیه زانو است و وضعیت نگران کننده‌ای ندارد. معنوی‌نژاد 3 ماه را از دست داد و بنابر این در سطح حرفه‌ای این سه ماه خیلی اهمیت دارد تا او به سطح ملی برسد و این یک مقداری به زمان نیاز دارد و فکر می‌کنم که دیگر مشکل خاصی درباره بازیکنان تیم ملی وجود ندارد. قائمی یکی از پایه‌های تیم ملی است و یک مصدومیت جزئی داشت و حادثه‌ای پیچیده رخ نداد که بازیکنی مانند او را کنار بگذاریم. در مورد جواد معنوی‌نژاد با توجه به اینکه زمان انتخاب تیم ملی او در فرم ایده‌آل نبود، 3 ماه زمان دادیم تا او خود را به شکل ایده‌آل برساند. ما مطمئن هستیم که شرایط بهتر خواهد شد و او خود را به موقعیتی که باید، می‌رساند. همه بازیکنان در شرایط ایده آل هستند و آینده خوبی را برای آنها پیش‌بینی می‌کنم.»

* می خواهیم آینده را رقم بزنیم

والیبال ایران یک بار دیگر مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی را به صورت پی‌درپی پیش‌رو دارد. شرایط تیم ملی کنونی والیبال ایران تفاوت‌هایی با دوره قبلی این رقابت‌ها دارد که کولاکوویچ در این خصوص می‌گوید:« من نمی‌توانم هیچ مقایسه‌ای را انجام دهم. دوره گذشته ایران در لیگ جهانی چهارم و در قهرمانی جهان ششم شد و در آسیا به قهرمانی رسید و این یک نتیجه ایده‌آل و خیلی خوب بود، اما اساساً مقایسه دو تیم خیلی اشتباه است. آن تیم تمام بازیکنان را در بهترین سطح داشت و جوانگرایی انجام نشده بود. من به شرایط تیم ایران در آن زمان اشراف نداشتم، اما تیم ما اکنون تیم جوانی است و ما می‌خواهیم آینده را رقم بزنیم. ما به نتیجه هم قطعاً فکر می‌کنیم و نتیجه برای ما مهم است، اما خیلی از بازیکنان تیم نوجوانان و جوانان را در تیم خود داریم و بنابراین باید به این بازیکنان اجازه رشد بدهیم و آینده این بازیکنان و والیبال ایران برای ما بسیار مهم است.»

* بدون هواداران بسیاری از اتفاقات را نمی‌توانستیم رقم بزنیم

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در خصوص ویژگی‌های تیم کنونی و نکاتی که از این تیم باید بیشتر از همیشه دنبال شود هم گفت:« من اصلاً دوست ندارم در مورد گذشته صحبت کنم، زیرا در آن تیم حضور نداشتم. واقعاً در تیم خود بازیکنان با انگیزه‌ای داریم که همگی کمک می‌کنند و به صورت کامل در تمرینات حضور دارند. هر چند من فارسی متوجه نمی‌شوم، اما خواستن را در تیم می‌بینم و همه این مسائل در کنار هم احتمال خواستن نتیجه خوب را ممکن می ‌ند. من به نظر جامعه والیبال و هواداران احترام می‌گذارم زیرا باید این واقعیت را بپذیریم که بدون هوادار والیبال در ایران خیلی از این اتفاقات را نمی‌توانستیم رقم بزنیم. اگر بخواهم به این موضوع فکر کنم که باید حتماً بهتر از نتایج قبلی را کسب کنم، باید به خانه برگردم. موضوع مهم این است که من و اعضای تیم بهترین تلاش را انجام می‌دهیم تا شرایطی که می‌خواهیم را به دست آوریم. اینکه بخواهیم فقط به تکرار نتیجه فکر کنیم، چیز جالبی نیست.»

* تیم ملی جایی برای عده‌ای خاص

ایگور کولاکوویچ در خصوص آینده تیم ملی و دستاوردهایی که امید می‌رود به آن دست پیدا کنیم نیز اظهار داشت:« موضوع پر اهمیت در مورد شرایط کنونی تیم ملی این است که بازیکنان قدیمی حضور بازیکنان جدید را پذیرفتند و از آنها حمایت کردند تا ارتباط نزدیکی میان آنها برقرار شود. این موضوع در کمتر تیمی اتفاق می‌افتد. این حمایت نکته سورپرایز کننده تیم ما است. این موضوع برای من تعجب‌آور و جالب بود که بازیکنان جوان مانند حضرت‌پور و توخته و چند چهره دیگر که حتی در لیگ نیز بازی‌های زیادی انجام ندادند، در لیگ ملت‌ها حاضر می‌شوند و با کیفیت به میدان می‌روند. این اتحاد میان دو نسل برای من شگفت انگیز بود. همه والیبال ایران غفور، معروف، موسوی و غیره را می‌شناسند، اما این ارتباط با بازیکنان جوان یک اتفاق خاص و شگفت انگیز بود. ما با این تیم ملی به همگان نشان دادیم که درهای تیم ملی به روی بازیکنان جوان و با انگیزه‌ای که خود را نشان دادند، باز است. تیم ملی جایی برای عده‌ای خاص نیست و من مطمئن هستم که این موضوع باعث می‌شود ما در سال آینده نیز از بازیکنان جوان استفاده کنیم.»

* این صبر است که آینده والیبال ایران را رقم می‌زند

در پایان کولاکوویچ صحبت‌های خود را این طور به پایان رساند:« دوست دارم به مردم ایران بگویم که درست است که خیلی از این بازیکنان در رده‌های سنی پایین قهرمانی جهان را تجربه کرده باشند، اما در رده بزرگسالان داستان کاملاً متفاوت است. این صبر است که به تیم فرصت می‌دهد تا آینده خوبی را برای والیبال ایران رقم بزند.»

انتهای پیام/س

نظر شما