شناسهٔ خبر: 27510116 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دمیدن روح زندگی به ۳ بیمار توسط سرباز فداکار ناجا

سرباز ۲۱ ساله گچسارانی با اهدای اعضای بدنش در جزیره کیش به ۳ بیمار جانی دوباره بخشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، احسان کمالی فر سرباز گچسارانی ۱۷ مردادماه حین انجام وظیفه به علت عارضه ایست قلبی به بیمارستان کیش منتقل می شود اما با توجه به نداشتن ضربان قلب توسط تیم اورژانس، عملیات احیای قلبی آغاز و بیمار پس از احیا و انتقال به آی سی یو، متاسفانه دچار مرگ مغزی می شود.

با مرگ مغزی احسان، خانواده این سرباز فداکار در اقدامی انساندوستانه وخیرخواهانه با اهدای اعضای بدن فرزند دلبندشان موافقت کردند که امروز اعضای بدن وی به ۳ بیمار نیازمند جان دوباره ای می بخشد.

 عمل جداسازی کبد و کلیه های  در بیمارستان کیش انجام و سپس برای پیوند به بیماران نیازمند به بیمارستان "ابوعلی سینا "در شیراز منتقل می شود.

به گفته دکتر افراسیابی مسئول فنی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش، درصورت فراهم شدن شرایط لازم اعضای قابل اهدای دیگری چون قرنیه ، پوست، استخوان و تاندون برای اهدا به بیماران نیازمند جداسازی خواهد شد.

خانواده این سرباز فداکار با حضور در بیمارستان کیش با عزیز خود وداع کردند؛ پدر که برای آخرین بار بر پیشانی فرزندش بوسه می زند، برای لحظاتی وی را در آغوش کشیده و با چشمانی اشکبار با وی وداع می کند.

لحظه دیدار آنها به حدی پر از احساس است که اشک را در چشم حاضران در بیمارستان جاری می کند، پدر گوش به آهنگ طنین زیبای تپش قلب پسر که اکنون در سینه می تپد، می سپارد و حاضر نیست خود را از این صدای دل انگیز محروم کند.....

پدر این سرباز فداکار گچسارانی نفس عمیقی می کشد و پس از لحظاتی که به آرامش می رسد، می گوید: حس می کنم "احسانم" همین جاست؛ اما به دور از شهر و خانواده اش زندگی می کند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه با اهدای اعضای فرزندش توانسته خانواده هایی را خوشحال کند و آرامش را برای آنان به ارمغان بیاورد، خدا را شکر می کند که چنین فرزند فداکار و ایثارگری را به او بخشیده که همچنان تا آخرین نفس سبب سرافرازی، آرامش و حتی حیاتی دوباره به هموطنان می شود.

"احسان کمالی فر" سرباز ۲۱ ساله نیروی انتظامی با پایه خدمتی اسفند ۹۵ اصلیتی گچسارانی دارد که پس از گذراندن دوره آموزشی برای خدمت به میهن اسلامی در نیروی انتظامی جزیره کیش مشغول به خدمت شد و این سرباز فداکار که در دوران خدمت مقدس سربازی که در راه حفظ امنیت و آرامش کشور مشغول خدمت بود پس از آن نیز تا آخرین نفس با اهدای اعضای خود توانست آرامش و زندگی را به هموطنان هدیه دهد. روحش شاد.

نظر شما