شناسهٔ خبر: 27510111 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سومین جشنواره استانی "تئاتر بسیج" حرفه‌ای و تجربه در تبریز برگزار می‌شود

R7887/P1336/S6,47/CT11

مسئول بسیج هنرمندان استان آذربایجان شرقی از برگزاری سومین جشنواره استانی تئاتر بسیج در دو بخش حرفه‌ای و تجربه از ۲۰ الی ۲۳ آبان‌ماه در تبریز خبر داد و گفت: مهلت ثبت‌نام برای این جشنواره تا اول شهریور ماه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، حامد شب‌خیز در نشست خبری با خبرنگاران، از برگزاری سومین جشنواره استانی تئاتر بسیج در دو بخش حرفه‌ای و تجربه از 20 الی 23 آبان‌ماه در تبریز خبر داد و اظهار داشت: مهلت ثبت‌نام برای این جشنواره تا اول شهریور ماه است و مهلت بازبینی آثار نیز از اول تا 4 آبان‌ماه خواهد بود.

 وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند باحضور در پایگاه‌های بسیج، کانون‌های بسیج و سازمان بسیج هنرمندان، برای ثبت‌نام در این جشنواره اقدام کنند.

مسئول بسیج هنرمندان استان با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره ابراز داشت: قصد داریم زمینه بروز استعداد، قدرت و علم این هنر را برای هنرمندانی که در این زمینه فعالیت دارند و یا در دانشگاه رشته تئاتر را تحصیل کرده‌اند، فراهم سازیم.

وی افزود: به همین دلیل در این جشنواره، به بخش تجربه، بیشتر از بخش حرفه‌ای تاکید داریم و به دنبال شناسایی استعدادهای بکر و جوان خواهیم بود.

شب خیز با بیان این‌که راهکارهایی برای ایجاد نظم در جشنواره تدارک دیده‌ایم، گفت: هدف در این جشنواره فروش بلیط نیست، اما به منظور جلوگیری از همهمه و حفظ نظم جشنواره، به صورت اینترنتی و با قیمت پایین، بلیط‌هایی برای فروش قرار داده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد، فعالیت گروه‌های کوچک تئاتر در مساجد و پایگاه‌های بسیج چشمگیر شد که متاسفانه به علت نبود زمینه ترقی در همان حد ابتدایی باقی بود.

مسئول بسیج هنرمندان استان ادامه داد: هدف اصلی ما از برگزاری چنین جشنواره‌هایی، شناسایی و جذب چنین گروه‌هایی است که زمینه را برای بروز استعدادهایشان فراهم آوریم.

وی با بیان این‌که تلاش داریم تا جشنواره با نتیجه مناسب و درخور شان هنرمندان برگزار کنیم، تصریح کرد: قدرتمندترین چارت برگزاری و داوران بنام کشوری برای این جشنواره انتخاب کرده‌ایم.

شب‌خیز خاطرنشان کرد: ما در این جشنواره بر کیفیت تاکید ویژه‌ای داریم.

وی از اکران عمومی 1 الی 2 اثر در سطح شهر خبر داد و افزود: در نظر داریم آثار را نیز در کانون های بسیج هنرمندان شهرستان‌ها اکران کنیم.

مسئول بسیج هنرمندان استان با تاکید بر رسالت رسانه‌ها در این زمینه، گفت: امیدوارم با اطلاع‌رسانی مناسب اصحاب رسانه، عموم مردم با هنر تئاتر هرچه بیشتر آشنا شوند. 

وی از اسکان متسابقین شهرستانی در طول مدت جشنواره خبر داد و مطرح کرد: روال کار در جشنواره‌های قبل بر این بود که متسابق تنها در ‌روز مسابقه محل اسکان داشتند، اما با تدابیر انجام شده امکان اسکان متسابقین به منظور هم افزایی بیشتر، در طول جشنواره فراهم خواهد بود.

شب‌خیز از برگزاری جشنواره تئاتر افلاکیان در 18 مهرماه نیز خبر داد و تصریح کرد: برگزیدگان این جشنواره، مجوز حضور در جشنواره تئاتر بسیج را نیز دریافت خواهند کرد.

وی با بیان ‌این‌که مخاطبین تئاتر روز به روز در حال افزایش است، گفت: با بررسی‌هایی که انجام می‌دهیم، شاهدیم که نسبت به 10 سال گذشته، مخاطبین عمومی تئاتر افزایش چشمگیری را داشته‌اند و رو به تکثیر هستند.

مسئول بسیج هنرمندان استان با اشاره به پیشینه تئاتر در ایران، یادآور شد: با حضور سینما و تلوزیون، تئاتر مخاطبان خود را از دست داد و وظیفه تئاتر در این زمینه سنگین‌تر شد.

انتهای پیام/ ت

نظر شما