شناسهٔ خبر: 27510017 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری مازندران:

اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار مازندران در دستور کار قرار گرفت

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به اینکه زنان سرپرست خانوار پناهگاهی جز خداوند ندارند و بعضا نیز جزو افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، گفت: اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار جزو دستور کار است.

صاحب‌خبر -
اشتغال زایی زنان سرپرست خانوار در دستور کار قرار گرفتبه گزارش دفاع پرس از ساری، «سمیه قاسمی طوسی» مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران امروز در جمع رابطان فرهنگی شهرداری‌های استان به برنامه‌های فرهنگی این اداره‌کل اشاره کرد و اظهار داشت: زنان سرپرست خانوار پناهگاهی جز خداوند ندارند و بعضا نیز جزو افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند.
 
این مسئول افزود: با طیفی از زنان سرپرست خانوار روبرو هستیم که توجه کافی به آنان نمی‌شود و باید مسائل فراروی آنان مطالبه‌گری شود.
 
وی با بیان اینکه احراز ۳۰ درصد سهم بانوان از مدیریت پیگیری می‌‌شود، تصریح کرد: سهم مدیریتی بانوان استان از ۳۰ درصد حدود 2 درصد و ناچیز است.
 
طوسی یادآور شد: مازندران جزو استان‌های طراز اول محسوب می‌شود، بنابراین در انتخاب مدیران سعی می‌شود افرادی انتخاب شوند که در طراز ملی باشند، از این رو شاهد مقاومت در برابر قرار گرفتن بانوان در پست‌های مدیریتی هستیم.
 
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به آسیب‌‌های فراروی خانواده ها تصریح کرد: خانواده‌ها در یک بی‌پناهی به سر می‌برند و آسیب های زیادی آنان را تهدید می‌کند.
 
وی گفت: ما برای توفیق برنامه ها نیازمند همکاری دستگاه ها و دفاتر فرهنگی هستیم و برای کار فرهنگی به بودجه و اعتبار نیاز داریم.
 
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران افزود: برای اولین بار پنج صدم درصد از اعتبارات هزینه ای استان به اداره کل امور بانوان تخصیص داده شده و در این راستا 4 طرح طراحی شده است.
 
این مسئول متذکر شد: این طرح ها با اولویت برنامه های شاخص نظیر کشاورزی و محیط زیست طراحی شده و اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار جزو دستور کار است.
 
طوسی، آموزش مهارت های زندگی، ارتباطی و سبک زندگی اسلامی را از جمله طرح ها برشمرد و متذکر شد: اولین علت طلاق در استان عدم مهارت‌های زندگی است از این رو باید مشاوره قبل از ازدواج را مطالبه‌گری کنیم.
 
انتهای پیام/

نظر شما