شناسهٔ خبر: 27509812 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا

کولاک کریمی و یزدانی/ 2 طلا و 2 برنز در انتظار کشتی آزاد ایران در جاکارتا

منبع: فارس / منبع: ایسنا

حسن یزدانی و علیرضا کریمی به فینال مسابقات کشتی آزاد بازیهای آسیایی جاکارتا راه یافتند اما رضا اطری و مصطفی حسین خانی برای مدال برنز کشتی خواهند گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، در ادامه رقابت های کشتی آزاد بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸جاکارتا در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک در دیدار نیمه نهایی برابر آیتومن اردوگل از مغولستان در مدت زمان ۵ دقیقه با نتیجه ۱۲ بر ۲ با ضربه فنی پیروز شد و به فینال رسید.

یزدانی پیش از این در دور نخست استراحت کرد سپس در دور دوم مقابل حریفی از کشور میزبان در مدت زمان ۴۴ ثانیه با نتیجه ده بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. یزدانی در دومین مبارزه مقابل پاوان کومار از هند در مدت زمان ۲ دقیقه و ۶ ثانیه با نتیجه یازده بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

یزدانی برای رسیدن به مدال طلا بعداز ظهر امروز(یکشنبه) به مصاف کشتی‌گیر لبنان می‌رود که با پیروزی بر حریفان قرقیز و قزاق شگفتی ساز شده است.

اما  علیرضا کریمی در نیمه نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم دست به کار بزرگی زد و در مصاف با ماگومد ابراگیموف چهره شاخص روسی‌الاصل کشتی جهان از ازبکستان در حالیکه ۲ بر صفر عقب بود موفق شد این حریف مطرح  را ضربه فنی کند و به فینال برسد.

این کشتی‌گیر ازبک در المپیک ریو موفق به ضربه فنی رضا یزدانی از ایران شده و به مدال برنز المپیک ریو رسیده بود.علیرضا کریمی و حسن یزدانی همزمان با یکدیگر بر روی ۲ تشک در حال مبارزه بودند و صاحب پیروزی مقتدرانه شدند.

 کریمی پیش از این در دور نخست استراحت کرد سپس در دور دوم به مصاف تاکشی یاماگوچی دارنده مدال برنز آسیا از ژاپن رفت و در پایان در یک مبارزه برتر در مدت زمان ۴ دقیقه با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

نظر شما