شناسهٔ خبر: 27509092 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اختصاصی فارس/

اختصاص ۹۵۰ جایگاه ثابت و ۹۳۸ تیم سیار دامپزشکی برای نظارت بر ذبح بهداشتی دام در عید قربان

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از استقرار بیش از 950 اکیپ ثابت و ۹۳۸ تیم سیار با بیش از 1200 نفر دامپزشک در سراسر کشور در روز عید قربان خبر داد.

صاحب‌خبر -

علیرضا رفیعی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درمورد تمهیدات درنظر گرفته شده توسط سازمان دامپزشکی کشور برای ذبح شرعی دام در عید قربان خاطرنشان کرد: برای تشدید نظارت بهداشتی بر ذبح بهداشتی دام در روز عید قربان 1200 دامپزشک، 1700 همکار فنی و 580 ناظر شرعی در جایگاه‌های ثابت و سیار سازمان دامپزشکی در اقصی نقاط کشور از صبح روز عید قربان تا پایان روز فعال خواهند بود. 

وی از فعالیت 950 تیم ثابت و 938 تیم سیار در نقاط مختلف کشور برای نظارت بر ذبح بهداشتی دام خبر داد و گفت: از این تعداد 186 جایگاه ثابت و 38 تیم سیار در استان تهران برای ذبح بهداشتی دام در روز عید قربان به هموطنان خدمت‌رسانی می‌کنند. 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با توضیح این موضوع که از هموطنان درخواست می‌کنیم برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و همچنین رهاسازی آ‌لودگی‌های ناشی از ذبح دام در محیط زیست ترجیحا از ذبح نذورات و قربانی در کف خیابان و محل‌های نامناسب خودداری کنند. 

رفیعی‌پور تصریح کرد: تمام دام‌هایی که در جایگاه مورد تایید سازمان دامپزشکی عرضه می‌شود از قبل از حمل مورد معاینه قرار گرفته و حتی پس از ورود به جایگاه‌ها و قبل از خرید مشتری توسط دامپزشک معاینه شده و سپس ذبح بهداشتی می‌شود و هموطنان می‌توانند از سلامت کامل قربانی اطمینان کامل داشته باشند. 

وی همچنین از افرادی که نیاز به حضور دامپزشکان سیار برای ذبح بهداشتی دام و قربانی خود در محل دارند خواست تا با شماره 1512 در سراسر کشور حتی در روستاها تماس گرفته و درخواست حضور تیم دامپزشکی برای ذبح دام خود را انجام دهند. 

به گزارش خبرنگار فارس، هر ساله با فرا رسیدن عید سعید قربان تقاضا برای ذبح دام به عنوان یکی از نذورات مختص به عید قربان افزایش می‌یابد که عرضه دام غیربهداشتی و همچنین ذبح آن در محیط‌های نامناسب افزایش می‌یابد. شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب کریمه کنگو از جمله مواردی است که هم وطنان باید حتما هنگام ذبح دام به آن توجه کنند. 

انتهای پیام/

نظر شما