شناسهٔ خبر: 27508951 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آغاز ثبت نام در نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی از ۲۹ مرداد

ششمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران از ۳ تا ۶ دی‌ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد و زمان ثبت نام شرکت‌ها در این نمایشگاه از ۲۹ مرداد ماه آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، در بخش‌های "نفت و پتروشیمی، "برق، الکترونیک و نرم‌افزار"، "عمران و ساختمان"، "مکانیک"، "شیمی و متالوژی"، "کشاورزی و محیط‌زیست"، "فیزیک پایه"، "تجهیزات عمومی آزمایشگاهی"، "مواد آزمایشگاهی"، "مهندسی پزشکی و زیست مواد"، "تجهیزات تست و آزمون صنعتی" و "خدمات کالیبراسیون " از ۳ تا ۶ دی ماه سال جاری از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

پیمان صالحی، معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حضور قطعی ثبت‌نام کنندگان در این نمایشگاه را پس از تأیید فنی محصولات آنها و محرز شدن نقش آنها در بومی‌سازی و دستیابی به فناوری ساخت و یا تولید محصولات دانست.

وی یادآور شد: محصولات عرضه شده در این نمایشگاه با دو سنجه "سطح فناوری ذاتی" و "میزان بومی‌سازی" ارزیابی و سطح‌بندی می‌شوند.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی گفت :در راستای حمایت از تولیدکنندگان و فناوران داخلی ۱۰ تا ۵۰ درصد قیمت محصولات خریداری ‌شده توسط مراکز علمی و پژوهشی دولتی از سوی معاونت علمی به ‌عنوان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود. حمایت‌ها از فناوری‌های سطح اول تا سوم صورت می‌گیرد.

صالحی همچنین خاطر نشان کرد: شرکت‌ها موظف هستند هنگام ثبت‌نام در دوره ششم نمایشگاه (سال ۹۷) برنامه ارتقاء محصول در سال ۹۸ که شامل طراحی صنعتی محصولات، اخذ گواهی‌های انطباق با استانداردهای ملی یا بین‌المللی (COC)، گواهی محصولات (COP) و گواهی CE و یا توسعه نسل جدید فناوری است را در سامانه ثبت کنند.

وی زمان برگزاری این نمایشگاه را دی ماه ذکر کرد و یادآور شد: به‌ منظور هماهنگی بیشتر دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور و ایجاد فرصت کافی برای بررسی محصولات، فرآیند صدور پیش‌ فاکتور توسط شرکت‌ها زودتر از زمان برگزاری نمایشگاه و از اول آذرماه آغاز می‌شود. فرایند انعقاد قرارداد و قطعی کردن خریدها پس از برگزاری نمایشگاه خواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما