شناسهٔ خبر: 27508762 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

میرزایی‎‌:

غفلت از استبداد و استکبار دلیل کودتای 28 مرداد/مقابله با نفوذ دشمنان سرلوحه امور مسئولان باشد

عضو فراکسیون امید مجلس اعتقاد دارد غفلت از تحرکات استبداد و استکبار دلیل کودتای 28 مرداد است از این رو مسئولان باید مقابله با نفوذ دشمنان را سرلوحه کار خود قرار دهند.

صاحب‌خبر -

جلال میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در آستانه فرارسیدن سالروز کودتای 28 مرداد سال 1332، گفت: انگلیسی ها از سال 1320 الی 28 مرداد 1332 تلاش های زیادی کردند تا بدنه دولت در کشورمان با انتصاب افراد منتخبشان در دست بگیرند.

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: این مهم در حالیست که پس از روی کار آمدن مصدق و طرح ملی شدن صنعت نفت، طیف وابسته به دربار تلاش کردند دولت حاکم را متلاشی کنند.

غفلت از تحرکات استبداد و استکبار دلیل کودتای 28 مرداد است

وی با اشاره به اینکه غفلت از تحرکات استبداد با نماد شاه و همچنین نقشه های شوم استکبار با نماد آمریکا زمینه وقوع کودتای 28 مرداد را رقم زد، ادامه داد: بر این اساس مشاهده می شود که دولت مردمی مصدق از بین رفت و دولت وابسته روی کار آمد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه پس از کودتای 28 مرداد شاهد حکمرانی دیکتاتوری طی سالیان طولانی بودیم، تصریح کرد: در واقع کودتای مذکور سبب سرکوب دموکراسی، آزادی، حکومت قانونمدار، بهره گیری از حقوق اولیه انسانی و غیره شد که هزینه های زیادی را برای مردم، روشنفکران و نهادهای مدنی داشت.

مقابله با نفوذ دشمنان درس عبرت کودتای 28 مرداد

میرزایی با اشاره به اینکه باید از کودتای 28 مرداد درس عبرت گرفت، افزود: طی آن سال ها از کودتای نظامی برای نفوذ استفاده میشد اما اکنون مشاهده می شود شیوه های نفوذ تغییر کرده است از این رو مسئولان باید هوشمندانه با نفوذ دشمنان مقابله کنند.

ضرورت اقدام علمی مسئولان برای افزایش همبستگی/نباید شعارزده شویم

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه فضای کشورمان طی سالیان گذشته به سمتی حرکت کرده که برخی افراد صرفا شعار و وعده می دهند، خاطرنشان کرد: این مهم در حالیست که برای مقابله با دسیسه های دشمنان باید اقدامات عملی در راستای افزایش همبستگی انجام شود./

پایان پیام

نظر شما