شناسهٔ خبر: 27508106 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

تلویزیون، میزبان درددل‌های دانش‌آموزان با وزیر

برنامه تلویزیونی «حالا خورشید» که این روزها فصل جدیدش از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود، با رویکردی شفاف، مشکلات مردم و مسئولان را به چالش می‌کشد؛ برنامه‌ای که در سری جدید پخش علاوه بر روال معمول صبحگاهی، عصرها هم روی آنتن می‌رود و پیرامون موضوعات مطرح شده در برنامه صبح به صحبت و حل مشکل می‌پردازد.

صاحب‌خبر -

این برنامه دیروز در بخش عصرگاهی خود میزبان محمد بطحائی، وزیر آموزش و پرورش کشور بود و این وزیر در گفت‌وگویی بی‌واسطه با رضا رشیدپور مجری این برنامه به گفت‌وگو با تعدادی از دانش‌آموزان نشست و از مشکلات و درددل‌هایشان جویا شد. قالبی تازه برای بیان مشکلات و فرصتی خوب که از طریق رسانه ملی در اختیار این نوجوانان قرار گرفت تا به نمایندگی از تمام دانش‌آموزان کشور، حرف‌هایشان را به گوش وزیر رسانده و از او پاسخ بخواهند. همچنین پیش از شروع برنامه، رضا رشیدپور مجری حالا خورشید به مخاطبان اعلام کرد که می‌توانند سوالات خود از این وزیر را برای برنامه ارسال کنند.

اولین پرسش این گفت‌وگو را یکی از دانش‌آموزان در خصوص تاثیر معدل در کنکور سال 98 پرسید و بطحائی در پاسخ به او این تاثیر را 30 درصد اعلام کرد. این دانش‌آموز با انتقاد از این تصمیم جدید گفت که چنین درصد تاثیری باعث می‌شود فرصت مساوی در اختیار فارغ‌التحصیلان سال‌های گذشته قرار نگرفته و آنها در کنکور سال بعد توفیقی به دست نیاورند که البته بطحائی توضیح داد این تاثیر معدل فقط برای دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل سال جاری است و برای سایرین نظام تطبیقی استفاده خواهد شد. از جمله نکات قابل توجه در این برنامه، روی خوش آقای وزیر در گفت‌وگو با دانش‌آموزان بود که گرچه آنها انتقادات بعضا تندی را نسبت به بسیاری از تصمیم‌گیری‌های این وزارتخانه وارد می‌دانستند، اما آقای وزیر سوالات را با رویی خوش پاسخ می‌داد.

سرنوشت کنکور و صحبت در خصوص حذف شدن یا نشدن آن دغدغه بخش عمده‌ای از دانش‌آموزان بوده و طبیعی است که نام این آزمون در صحبت‌های دیروز عصر حالا خورشید هم به میان آمد و وزیر توضیحاتی را در این رابطه ارائه داد. همچنین وزیر آموزش و پرورش کشور در این برنامه، خبری هم برای دانش‌آموزان پایه‌های ابتدایی داشت و گفت: قرار است از ابتدای مهر دو ساعت در هر هفته برای پایه‌های چهارم تا نهم در اختیار مدرسه و معلم بگذاریم تا آنها برنامه‌ای متنوع با توجه به نیاز دانش‌آموزان‌شان تدارک ببینند.

نظر شما