شناسهٔ خبر: 27506871 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس: تصویب برخی قوانین تامین اجتماعی، ناصواب بود

شیراز- ایرنا- نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی در گذشته با تصویب قوانینی ناصواب برای تامین اجتماعی درصدد برآمدند تا برای عده قلیلی رضایتمندی ایجاد کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دریافتی یکشنبه ایرنا، محمد جواد جمالی در آیین افتتاح کارگزاری رسمی تامین اجتماعی شعبه شهید بدر فسا افزود: تامین اجتماعی وظایف مهمی همچون پرداخت مستمری، بیمه بیکاری و درمان در برابر بیماری ها و حوادث را برعهده دارد ولی این قوانین ناصواب در دراز مدت باعث شد به منابع این سازمان لطمات زیادی وارد آید.
این نماینده مجلس گفت: در سالیان اخیر منافع دراز مدت فدای رضایتمندی کوتاه مدت شده است زیرا نگاه برخی مسئولان و مردم به خدمات ایجاد شده تنها کسب رضایت فعلی است در صورتی که در برخی موارد باید نگاه به دورنمای کارباشد و منافع دراز مدت خدمات مدنظر قرار گیرد.
وی افزود:تصویب طرح ها و کارهای بدون کارشناسی در کشور باعث شده است لطمات جبران ناپذیری به منابع کشور وارد آید.
جمالی کاهش ضریب پشتیبانی صندوق های بیمه ای را عامل بحران و ورشکستگی آنها دانست و گفت: تصمیماتی بر خلاف محاسبات بیمه ای باعث شده که به جای سرمایه افزایی در این صندوق ها ، نسبت ورودی ها به نسبت خروجی های صندوق ها کاهش یابد و صندوق ها را دچار بحران کند.
نماینده مردم شهرستان فسا گفت: درست است که برخی مسئولان چه در سطح دولت و چه در سطح مجلس کم کاری کرده اند ولی ما ایرانیان نیز هر یک به نوبه خود در افول و تهدید منابع کشورمان نقش بزرگی داریم و بایستی در فرهنگ کار و تولید، مصرف گاز و آب و برق و احترام به محیط زیست تغییر ایجاد کنیم.
وی در ادامه با اشاره به ایجاد و راه اندازی طرح کارت هوشند سلامت در تامین اجتماعی گفت : کارت هوشمند سلامت می تواند سیستم را هوشمند کند و در ارزیابی و بکارگیری صحیح منابع آن را یاری کند.
جمالی افزود : این کارگزاری برای خدمت رسانی ایجاد شده است و امیدوارم پایگاهی برای حمایت از مردم و دستگیری از بازنشستگان و مستمری بگیران شود.
مدیر کل تامین اجتماعی فارس نیز در این مراسم گفت: 2میلیون و 120 هزار نفر در استان فارس تحت پوشش حمایت های این سازمان هستند و ما ماهیانه به 200 هزار نفر از مستمری بگیران مبلغی بالغ بر 206 میلیارد تومان پرداخت می کنیم.
عبدالکریم نباتی جمعیت بیمه شدگان شهرستان فسا را 75 هزار نفر برشمرد و افزود: 27 هزار نفر از این افراد بیمه شده اصلی و 5هزار 200 نفر نیز جز مستمری بگیران تامین اجتماعی هستند.
وی ادامه حیات و انجام بموقع خدمات سازمان تامین اجتماعی را درگروه همکاری و پرداخت به موقع حق بیمه ازسوی کارفرمایان و بیمه شدگان دانست و از مسئولان این شهرستان خواست تا تعامل بیشتری در این زمینه با شعبه تامین اجتماعی داشته باشند.
شهرستان فسا در فاصله 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9653 /1876

نظر شما