شناسهٔ خبر: 27505295 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حجت الاسلام رئیسی در یزد:

اعزام بیش از ۷۰۰ هزار نفر زائر اولی از سراسر کشور به مشهد مقدس

تولیت آستان قدس رضوی گفت: بیش از ۷۰۰ هزار نفر زائر اولی از سراسر کشور به مشهد مقدس اعزام شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در همایش خادم یاران و خانواده رضوی استان یزد گفت:قدسیت مکان، زمان و اشیا در ارتباط با قدوس شکل می گیرد و در جهان هرچه هست جلوه نورانیت و وجود قدوس است و مقدس بودن مشهد نیز در پرتو حضور امام رضا(ع) است.

 

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: اگر شهدای ما قدسیت پیدا کردند نه تنها خود، بلکه زمینی که در آن دفن می شوند مقدس می شود که این را خداوند نیز بارها در قرآن بر آن تاکید می کند.

 

حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد:نظام ما نظام مقدس است و این تقدس به دلیل رفتن قدسیت از قدوس است و مبتنی بر وحی است و همانطور که امام(ره) فرمودند حاکمیت آن ولایت فقیه و ولایت رسول الله است و میخواهد سخن ائمه اطهار را اجرا نماید.

 

وی ادامه داد: خیلی از افراد در جامعه کشته می شوند و میجنگند اما بسیج و نیروهای مسلح ما مقدس هستند زیرا در راس آن نائب امام زمان(عج) هستند و این قدسیت در همه افکار و اعمال ما نیز می تواند نمود پیدا کند.

 

تولیت آستان قدس رضوی گفت: خدمت گذاری در هر کجا در عالم با وجود ادعاهای مختلف وجود دارد و با نگاه های ماتریالیستی و منفعت طلبی غرب، خدمت اومانیستی و انسان مدارانه و خدمت برای خدا، این امر انجام می شود اما خدمت به خدا به عنوان خدمتی صادقانه و مقدس است.

 

حجت الاسلام رئیسی بیان کرد:اگر عمل فرد در خدمت قدسیت خداوند انجام شود این عمل قیمت پیدا می کند که خادمان حضرت رضا(ع) به این گونه عمل می کنند.

 

وی افزود: ما ایرانی ها مفتخریم که همسایه های امام رضا(ع) هستیم و حجت خدا تنها در زمان حیات این ائمه اطهار(ع) نیست بلکه در هر سالی  و هر روزی همچون قرآن کریم پرده از حجاب ها کنار می رود و برکات آن روز به روز در حال افزایش است.

 

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد:نهادهای مختلفی از جمله کمیته امداد و بهزیستی و بنیاد مستضعفان و خیریه ها و افراد گمنام به مردم خدمت می کنند اما خدمت به عنوان آستان قدس رضوی یک نکته دارد که این خدمت با نام علی بن موسی رضا(ع) است و این برکتی برای ما است.

 

حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد:خدمت باید توسعه پیدا کند و خادم و مخدوم است و خدمت تنها در درون حرم نیست بلکه خادم و مخدوم می تواند جای جای کشور برای حضرت رضا(ع) باشد و مردم خود را مدیون امام رضا(ع) ببینند.

 

وی بیان کرد:شرط حضور و خدمت گذاری شرط خدمت به علی بن موسی الرضا(ع) است و این دستگاه به عنوان دستگاه شامل است.

 

حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد:تمدن امام رضا(ع) دومین تمدن برای بشریت بود که برکات همچنان ادامه دارد.

 

وی ادامه داد:جریان خدمت و خدمت گذاری در این آستان توفیقی برای همه خادمان و همه افرادی است که مهر خدمت رسانی بر پیشانی دارند.

 

تولیت آستان قدس رضوی گفت:ما همگی به نام خادم وصف می شویم.

 

حجت الاسلام رئیسی بیان کرد:ما اعتقاد داریم که به برکت نام امام رضا(ع) بسیاری از مشکلات حل شود.

 

وی افزود: در این شرایط که دشمنان دنبال ناامید کردن مردم است ما باید القا کنیم که به برکت امام رضا(ع) کارآمد هستیم و میتوانیم مشکلات را کاهش دهیم و میدان اقدام و عمل است.

 

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: امیدواریم نصایح رهبری با عنوان تلاش و خدمت گذاری و کار برای مردم در پیش روی ما قرار گیرد و دست اندرکاران با انسجام و یکپارچگی مردم را روز به روز امیدوارتر کنند و مشکلات حل شود.

 

حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد:ما در تمامی استان ها علاوه بر دفتر، شورای سیاستگذاری ایجاد کرده ایم تا کار خدمت گذاری به مردم را انجام دهند.

 

وی بیان کرد:ما در دو جبهه کار فرهنگی و خدمت رسانی به نیازمندان کار داریم و هزینه آن نیز به خط کردم مردم در این زمینه است.

 

تولیت آستان قدس رضوی گفت: درسراسر کشور بیش از 700 هزار نفر به عنوان زائر اولی و یا زمان طولانی از زیارت آنها گذشته بوده است اعزام شدند

نظر شما