شناسهٔ خبر: 27505161 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بیش از ۱۵ هزار نفر در طرح "نشاط معنوی" استان اصفهان شرکت کردند

R41346/P1494/S6,51/CT12

سرپرست معاونت فرهنگی و امور اجتماعی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان از اجرای طرح نشاط معنوی با حضور بیش از ۱۵ هزار نفر در۱۸۰ امامزاده شاخص استان، توسط ۲۰۰ روحانی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان ، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌‌الاسلام ولی‌الله روان در جشن ازدواج و پیوند آسمانی 300 زوج جوان به اثرات ترویج و تسهیل ازدواج جوانان در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: به دلیل وجود مشکلات اقتصادی و مالی از خیران انتظارداریم همانند دیگر کارهای خیر و عام المنفعه در کمک به ازدواج جوانان نیز مشارکت فعال داشته باشند.

وی اجرای نیات واقفین نیک اندیش را از مهمترین وظایف اداره اوقاف و امورخیریه عنوان کرد و با بیان اینکه از 13 هزارموقوفه به ثبت رسیده استان اصفهان، بیش از 2 هزارموقوفه آن به شهرستان کاشان اختصاص دارد، ادامه داد:  از بین 8 هزار بقعه متبرکه کشور نیز 718 بقعه متبرکه به استان اصفهان و 120 بقعه متبرکه نیز در شهرستان شهرستان کاشان واقع شده است.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور اجتماعی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان از اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با همکاری نهادهای فرهنگی، کانون‌های مساجد و روحانیون مبلغ در سطح استان اصفهان خبرداد و افزود: در اجرای این طرح بیش از 16 روحانی مبلغ استان قم و 200 مبلغ بومی مشارکت دارند.

وی از اجرای طرح سراسری نشاط معنوی با حضور بیش از 15 هزارنفر در180 امامزاده شاخص استان اصفهان توسط 200 روحانی مبلغ خبرداد و گفت: در طرح نشاط معنوی استان اصفهان که به منظور غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان تا پایان مرداد ماه ادامه دارد، روخوانی و تجوید قرآن، سبک زندگی اسلامی، مباحث مرتبط با بلوغ و... توسط روحانیون مبلغ آموزش داده می‌شود.

حجت الاسلام روان بیان کرد: به زودی اختتامیه این طرح نیز در جوار حرم مطهر امامزاده آقاعلی عباس(ع) بادرود، امامزادگان شاخص کاشان و چندین منطقه استان اصفهان نیز برگزار می‌شود.

وی، همچمین از فعال بودن خیمه‌های معرفت در جوار بقاع متبرکه استان اصفهان خبر داد و اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان نسبت به سال گذشته در برگزاری خیمه‌های معرفت و طرح نشاط معنوی رشد چشمگیری را داشته است.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور اجتماعی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان، با بیان اینکه اگر فرهنگ وقف در جامعه گسترش پیدا کند قطعا مشکلات ازدواج و اشتغال جوانان نیز در جامعه کاهش پیدا می‌کند، گفت: به همین دلیل است که کاشان از قدیم الایام به نام شهرآب انبارها، گنبدهای فیروزه‌ای، مقبره علما و دارالمومنین معروف شده است.

حجت الاسلام روان با بیان اینکه در سال‌های گذشته فرد خیری در استان فارس بیش از 100 میلیارد تومان از اموالش را وقف مباحث علمی کرده، افزود: امیدواریم درسطح کشور فرهنگ وقف در امر ازدواج جوانان هر چه بیشتر ترویج پیدا کند.

انتهای پیام/ ع

نظر شما