شناسهٔ خبر: 27504752 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار تهران: ایثار اقتصادی سدشکن همه مشکلات در برابر جنگ روانی دشمن است

R7840/P1357/S6,60/CT11

استاندار تهران با اشاره به لزوم مقاومت در برابر شرایط سخت اقتصادی گفت: ایثار اقتصادی برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، محمد حسین مقیمی امروز در مراسم تجلیل از آزادگان با اشاره به اینکه ایثارگری و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی از روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی مطرح شد اظهار داشت: آزادگان شکنجه‌های بسیاری را تحمل کردند و تمام تلاش خود را به‌کار گرفتند که انقلاب پیروز شود.

وی بیان کرد: امروز هم گرفتار همان شرایط هستیم که دشمنان همه تلاش خود را بهکار می‌گیرند تا مقاومت را به شکست بکشانند و انقلاب را از مسیرش بازدارند و یا انحراف ایجاد کنند، دیروز جنگ رودرو بود که راحت‌تر بود چون دشمن را می‌دیدیم اما امروز دشمن جنگ اقتصادی را در دستور کار قرار داده که ما هم مقاومت و ایستادگی را انتخاب کردیم تا در جنگ اقتصادی پیروز میدان باشیم.

استاندار تهران با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی مردم با سلاح‌های ابتدایی در خرمشهر و آبادان مقاومت کردند ولی هرگز تسلیم دشمن نشدند افزود: امروز جنگی که بر علیه ما تدارک دیده شده جنگ خاص‌تری است که آمریکا، اروپا و دیگر کشورها هم همراه آن‌ها هستند که مردم بار دیگر با ایمان خود در برابر آن‌ها مقاومت می‌کنند.

مقیمی همچنین تصریح کرد: شرایط امروز شرایط دشوار و سختی است اما با اعتقاد و علاقه مردم می‌توان از این آزمایش پیروز بیرون آمد همین که امید دشمن به جریانات نفاق است و آمریکا به منفورترین افراد متوسل می‌شود به طور حتم ما موفق هستیم.

وی با اشاره به لزوم مقاومت در برابر شرایط سخت اقتصادی گفت: امروز ایثارگران کسانی هستند که در این جنگ با اموال و فکرشان ورود پیدا می‌کنند و برای دفاع از اقتصاد کشور آنچه را در توان دارند به‌کار می‌گیرند، در واقع ایثار اقتصادی لازم است تا همه کمک کنیم و مشکلات را پشت سر بگذاریم.

غلامرضا یاوند عباسی در این مراسم با اشاره به سهمیه اشتغال ایثارگران اظهار داشت: با مرور سخنان امام خمینی(ره) که سلام من را به آزادگان برسانید و یا بیان مقام معظم رهبری که آزادگان آبروی نظام هستند جایگاه ایثارگران کاملاً مشخص است که در زمینه اشتغال این عزیزان ماده 48 قانون الحاق ظرفیتی است که جهت استخدام و اشتغال ایثارگران به کار گرفته ‌می‌شود.

وی بیان کرد: در ماده 21  قانون جامع خدمات‌رسانی، دو سهیمه 25 درصدی و 5 درصدی داریم که سهیمه 5 درصد برای همسر، فرزندان و جانبازان زیر 25 درصد و سهمیه 25 درصدی نیز برای همسر، فرزندان و جانبازان آزادگان زیر یک سال اسارت و رزمندگان بالای 6 ماه سابقه حضور در جبهه در نظر گرفته شده است.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران همچنین با اشاره به نوع سهمیه‌های اختصاصی افزود: وزارت کشور نخست باید از سهمیه‌ها این‌گونه استفاده کند که براساس ماده 48 یک فرزند از ایثارگران جذب شود و بقیه مربوط به افراد عادی و ایثارگرانی است که در آزمون شرکت می‌کنند که البته همه اینها منوط به این است که سهمیه اشتغال اختصاص داده شود.

عباسی تصریح کرد: قانون برنامه ششم ظرفیت جدید پیش‌بینی کرده که در طول قانون ششم کلیه فرزندان جانبازان 70 درصد و فرزندان شهدایی که در انتظار کار هستند باید جذب شوند که البته تحقق این امر نیز منوط به اختصاص سهمیه است.

وی با بیان اینکه در ارتباط با قوانین در دولت دو امکان به وجود آمده گفت: نخست قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران است که از سال 79 تدوین آن آغاز و در مجمع تشخیص مصوب و به دولت نیز ابلاغ شده است و دیگری سند راهبردی خدمات‌رسانی به رزمندگان است.

مسئول هماهنگی ایثارگران در وزارت کشور خاطرنشان کرد: رزمندگان هیچ قانون مدونی نداشتند که در سال 94 سند راهبردی خدمات‌رسانی به رزمندگان مصوب شد و باید به سرعت عملیاتی شود هر چند دیر است اما ظرفیت مناسبی است.

انتهای پیام/ح

نظر شما