شناسهٔ خبر: 27504666 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

حجت‌الاسلام‌ محمدیان:

مقاومت‌هایی برای بازنگری در علوم انسانی وجود دارد/ علوم انسانی تنگه اُحد انقلاب اسلامی

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه مقاومت‌هایی برای بازنگری در علوم انسانی وجود دارد، گفت: در تحول علوم انسانی با نگاه وحیانی می‌توان به تحول دست یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، حجت‌الاسلام‌ محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در آئین اختتامیه چهارمین دوره طرح ملی «گفتمان نخبگان علوم انسانی» گفت: انقلاب اسلامی انقلابی تحول خواه و فرهنگی بود، از این رو تلاش شد در عرصه علوم انسانی به تحول دست یابیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها نیز مدت‌ها کمیته تحول در علوم انسانی فعالیت داشت. همچنین چند مجموعه حوزوی و دانشگاهی نیز تحت این عنوان تولیدهای ارزشمندی را ارائه کردند و همیشه در سطوح مختلف این مسائل مطرح شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدیان بیان کرد: در جهت تحول علوم انسانی به فعالیت شاخص که همان گفتمان نخبگان علوم انسانی است، نیاز داریم. این طرح دارای منزلت معنوی و ارزشمند است و می‌تواند بستری در راستای تحول‌های بنیادین در علوم انسانی باشد؛ هرچند هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب اسلامی شدن علوم انسانی فاصله داریم.

وی بیان کرد: جوشش‌های فکری و جرقه‌های ذهنی دانشجویان با انجام مطالعات و پژوهش‌ها می‌تواند ما را به تحول در علوم انسانی برساند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدیان گفت: علوم انسانی تنگه اُحد انقلاب اسلامی است، در واقع علوم انسانی و تحول در آن از مباحث بسیار مهم این سال‌ها بوده و تلاش‌های بسیاری نیز در این عرصه انجام شده است.

وی تصریح کرد: مقاومت‌هایی برای بازنگری در علوم انسانی وجود دارد و برخی از رشته‌ها حدود ۵۰ سال است که بدون بازنگری در دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند. در تحول علوم انسانی با نگاه و حیانی می‌توان به تحول دست یافت.

نظر شما