شناسهٔ خبر: 27504406 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

استاد برجسته حوزه علمیه قم؛

مسئولان حوزه باید نسبت به این شعارها اعلام موضع کنند ،نباید سکوت کرد

صاحب‌خبر -
خرداد: استاد برجسته حوزه علمیه قم، با بیان اینکه شعارهای تند، خشونت آمیز و تفرقه آفرین خلاف صریح سخنان رهبرمعظم انقلاب است، گفت: مردم در شرایط حساس کنونی از حوزه علمیه، روحانیت و مدرسه فیضیه قم توقع شعارهای وحدت آفرین دارند.

به گزارش خرداد ، آیت الله محسن غرویان روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، درباره نوشته ای ساختارشکن درتجمع طلاب در مدرسه فیضیه قم تاکید کرد: نام مدرسه فیضیه از قدیم با علم، اخلاق وفرهنگ گره خورده و توقع مردم این است که فیضیه همچنان پایگاه علم، دانش، اخلاق، وحدت و اتحاد باشد.

وی موضع گیری حوزه علمیه درباره این شعار را خواستار شد و ادامه داد: مسئولان حوزه باید نسبت به این شعارها اعلام موضع کنند، و در برابر این گونه شعارهای تفرقه افکنانه نباید سکوت کرد.
این استاد برجسته حوزه علمیه قم، اظهار داشت: فیضیه باید مکان اخلاق و علم و محلی برای درس های فقهی نسبت به مسائل جدید باشد و این توقع مردم از این مدرسه علمیه است.
آیت الله غرویان، با اشاره به تاییدات رهبر معظم انقلاب از دولت و رئیس جمهوری گفت: معظم له در سخنرانی های اخیر خود تاکید کرده اند که کسانی که شعارهای هنجارشکنانه و تفرقه افکنانه می دهند، به دنبال عزل دولت ومخدوش کردن روابط بین قوا هستند که به طور قطع در زمین دشمن بازی می کنند.
وی تاکید کرد: کسانی که در خط رهبری و ولایت و خواهان عزت اسلام، ایران، روحانیت و مردم هستند باید مراقب باشند که وحدت و همدلی در کشور مخدوش نشود.
این استاد برجسته حوزه علمیه قم، با تاکید بر تشخیص درست مطالبات مردم و نقد عالمانه و منصفانه عملکرد مسئولان اظهار داشت: شعارهای تهدید آمیز، تحریک آمیز و تفرقه افکنانه همراه با توهین به شخصیت ها و چهره های برجسته انقلاب مطالبات مردم نیست، بلکه مطالبه آنان وحدت، اتحاد و انسجام درونی در برابر نقشه صهیونیست هاست.
تجمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم باموضوع مطالبه عدالت اقتصادی،روز پنجشنبه هفته گذشته با شعار «روحانیت هم درد و همراه مردم» در مدرسه فیضیه برگزار شد که وجود پلاکاردهایی با مضامین تهدید مسئولان، واکنش هایی به همراه داشت.

نظر شما