شناسهٔ خبر: 27504287 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

ابهام درباره موفقیت بسته اصلاحات اقتصادی مادورو

نیکولاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا "بسته بزرگ اقتصادی" خود را با هدف جلوگیری از افزایش بی رویه تورم که این کشور نفت خیز آمریکای لاتین را روز به روز فقیرتر می‌کند، ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

نیکولاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا "بسته بزرگ اقتصادی" خود را با هدف جلوگیری از افزایش بی رویه تورم که این کشور نفت خیز آمریکای لاتین را روز به روز فقیرتر می‌کند، ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس بسته جدید اقتصادی، اسکناس های جدید با حذف 5 صفر از پول ملی (بولیوار) چاپ خواهند شد.

مادورو اعلام کرده است که امیدوار است با تدابیر دیگر بتواند ونزوئلا را از بحران خارج کند اما تحلیلگران بر این باورند که حذف پنج صفر و چاپ اسکناس‌های جدید تنها اوضاع را وخیم‌تر می‌کند.

یک کارشناس اقتصادی بر این باور است که این مساله در روزهای آتی باعث سردرگمی بسیاری برای مصرف کنندگان و بخش خصوصی خواهد شد. این سناریو بحران زا است.

مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا و راننده پیشین اتوبوس اعلام کرده که این کشور نیاز به یک انضباط مالی دارد و باید از چاپ بیش از حد پول که به طور معمول در سال‌های اخیر انجام گرفته است جلوگیری کرد. ارز جدید با نام "بولیوار سوبرانو" در کنار ارز دیجیتالی پترو عرضه خواهد شد.

در حال حاضر هر پترو حدود 60 دلار ارزش دارد که این رقم براساس هر بشکه نفت ونزوئلا است.

براساس ارز جدید هر پترو 3600 بولیوار سوبرانو خواهد بود که نشان دهنده کاهش زیاد ارزش آن است.

اما در کاراکاس ساکنان این شهر نسبت به تدابیر جدید محتاط هستند.

یک شهروند ونزوئلایی 39 ساله در حالی که در صف غذا ایستاده است می‌گوید همه چیز همانگونه باقی مانده است و قیمت‌ها در حال افزایش هستند.

همچنین یک خانم 67 ساله بازنشسته ارز جدید را یک دروغ محض می داند.

ونزوئلا با وجود برخورداری از منابع فراوان نفتی طی سال‌های اخیر با یک بحران سیاسی و اقتصادی رو به وخامت دست و پنجه نرم کرده و تورم بسیار زیاد و کمبود شدید موادغذایی و دارو این کشور را گرفتار کرده است.

صندوق بین‌المللی پول در یک تخمین شگفت انگیز پیش‌بینی کرده که تورم ونزوئلا تا پایان سال جاری میلادی به یک میلیون درصد بالغ خواهد شد.

مادورو وضعیت وخیم مالی کشور را نتیجه توطئه اپوزیسیون و تحریم‌های آمریکا می‌داند.

برچسب‌ها:

نظر شما