شناسهٔ خبر: 27504265 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

تلاش برای عادی سازی روابط حزب بارزانی با ترکیه

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، فاضل میرانی دبیر مکتب سیاسی حزب دموکرات کردستان (به رهبری مسعود بارزانی) در راس یک هیات 5 نفره در آنکارا، مهمان ششمین کنگره حزب عدالت و توسعه ترکیه بود.

میرانی گفت: نیچروان بارزانی، مهمان مراسم تحلیف رئیس جمهور ترکیه بود و  پل دوباره‌ای برای روابط ما و ترکیه به وجود آوردند و ما نیز تلاش کردیم این رابطه قوی‌تر شود. ما تنها حزب کُردی بودیم که از اقلیم کردستان به این کنگره دعوت شدیم. ما به سران ترکیه اعلام کردیم که نمی‌خواهیم برای شما شرط بگذاریم و بگوییم تا دفتر ما بازگشایی نشود به کنگره نمی‌آییم. اما به آنها اعلام کردیم که این خواسته برای ما مهم است. جناب عمر چلیک در این مورد رویکرد مثبتی داشت و قول داد این درخواست ما را با جناب اردوغان درمیان بگذارد. در این مورد با چاووش اوغلو هم صحبت کردیم و مطمئناً این مشکل به زودی حل می‌شود.

گفتنی است پس از برگزاری رفراندوم جدایی اقلیم کردستان از عراق، روابط بین ترکیه و اقلیم ضعیف شده و به دستور اردوغان، نه تنها دفتر نمایندگی حزب دموکرات کردستان در آنکارا تعطیل شده بود، بلکه دو شبکه تلویزیونی روداو متعلق به نیچروان بارزانی داماد و برادرزاده و کردستان 24 متعلق به مسرور پسر بارزانی، از ماهواره ترک ست کنار گذاشته شدند.

برچسب‌ها:

نظر شما