شناسهٔ خبر: 27504126 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

سردار شریف:

آمریکا توان اقدامی فراگیر علیه ایران را ندارد

مسؤول روابط عمومی سپاه گفت: آمریکا در شمال و جنوب با کانادا و مکزیک و در دیگر نقاط دنیا با اتحادیه اروپا، چین، کره شمالی، روسیه و... درگیر است و توان اقدامی فراگیر ضد ایران را ندارد.

صاحب‌خبر -

آمریکا با تمام دنیا درگیر است و توان اقدامی فراگیر ضد ایران را نداردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار «رمضان شریف» مسؤول روابط عمومی سپاه در دوره توانمندسازی مسئولان استانی بسیج رسانه که در مرکز امامت برگزار شد، اظهار داشت: در دنیای امروز باید از تمام تجربیات و علوم البته با بصیرت استفاده کرد، بسیاری از نهادهای بین المللی دارای محققان و دانشمندانی هستند که اکثرا بدون غرض هستند، اگرچه در بعضی از آنها تیم حاکم بر آن از تحقیقات و یافته های علمی برای بهره کشی استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس آموزه های دینی باید از علوم و تجربیات دیگران بهره برد، تصریح کرد: متاسفانه برخی از مسوولان ما وقتی سرکار می آیند به دنبال از نو شروع کردن هستند و از کارها و تجربیات قبلی بهره نمی برند.

سردار شریف افزود: بر اساس اعلام یونسکو، پنج شاخصه در دنیای امروز برای انسان باسواد تعریف می‌شود که سواد اول عاطفی، سواد دوم ارتباطی، سواد سوم مالی، سواد چهارم رسانه ای و پنجمین سواد تحصیلی است، بسیاری از مشکلات جامعه امروز به خاطر نبود سواد رسانه ای رخ داده است و دشمنان با استفاده از این خلأها به کشور ضربه می‌زنند.

معاون روابط عمومی سپاه با بیان اینکه در سواد رسانه ای باید صاحب رسانه و اهداف و اغراض آن شناسایی شود، گفت: امروز بی بی سی فرماندهی جنگ روانی را علیه جمهوری اسلامی بر عهده گرفته است و در راس کار با رسانه های معاند و ضد انقلاب هم افزایی دارد.

وی اظهار کرد: بی بی سی در ماه های اخیر برای ضربه زدن به ایران متمرکزتر شده است، این رسانه با دارا بودن 350 سال آرشیو محتوایی و نیروهای آموزش دیده سعی در تضعیف کشور را دارد، نباید این آرشیو را دستکم گرفت، چراکه بی بی سی با همین ابزار قصد ضربه زدن دارد.

سردار شریف بیان کرد: بی بی سی به گونه ای طراحی کرده است که قصد دارد اگر فردی برای خرید به یکی مغازه مراجعه می کند و در آن زمان تلویزیون بی بی سی روشن است باید بتواند در باور آن فرد در این بازه زمانی پنج تا هفت دقیقه ایجاد شک کند.

وی تصریح کرد: حال با این دیدگاه بی بی سی مناظره ای دو ساعته برگزار می کند و در فضایی که مخاطب کاملا حواس جمع است به موضوعاتی مانند آزادی در ایران، انتخابات و ... می پردازد و قصد ضربه زدن به باورهای مخاطبان خود را دارد که در این راه حداقل ایجاد شک کرده و در نهایت فرد را همراه با خود کرده است.

معاون روابط عمومی سپاه ادامه داد: در مقابله با رسانه ها معاند باید با مواجه شدن با افکار عمومی آشنا شویم و گفتمانی که افکار عمومی را می فهمد یاد بگیریم و بدانیم که این کار با گفتمان انقلابی گری منافاتی ندارد.

وی با بیان اینکه دشمنان چهره ای از نیروهای انقلابی نشان میدهند که مخالف آزادی، سواد و پیشرفت است، گفت: همین رسانه ها سعی دارند تا طرف مقابل را انسانهایی به دنبال پیشرفت، سواد، بهداشت و ... نشان دهند که این امر نشان دهنده ضعف رسانه ای ماست.

سردار شریف اظهار کرد: دشمنان امروز به دنبال تغییر دیدگاه نسبت به دوران سپاه پهلوی هستند و قصد تطهیر آن دوران را دارند و با نشان دادن تصویری فاخر از آن دوران که حتی خلاف حرف ناظران بین المللی مخالف جمهوری اسلامی ایران است قصد دارند تا در قضاوت کسانی که دوران پهلوی را ندیده اند شک ایجاد کنند و با برجسته کردن مشکلات کشور آنها را نسبت به انقلاب بدبین کنند.

وی بیان کرد: رسانه های معاند به دنبال خلق و تولید سوالات اساسی بدون توجه به جواب آن هستند تا افکار عمومی را به سمت ضد انقلاب جهت دهند به طور مثال در زلزله کرمانشاه یا بحث آب خرمشهر بی بی سی چندین هفته سعی در بمباران افکار عمومی داشت اما وقتی که قرارگاه خاتم مشکل آب خرمشهر را حل کرد یا وقتی که اقدامات سپاه و بسیج برای کمک رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه مشخص شد آنها دچار دستپاچگی شدند.

معاون روابط عمومی سپاه با بیان اینکه برای مقابله با دشمنان نمیتوان تنها به رسانه و حرف اکتفا کرد و دولت، مجلس و قوه قضاییه باید اقدامات عملی و ملموس تری برای حل مشکلات مردم انجام دهند، تصریح کرد: دشمن امروز، عملیات میدانی جنگ قتصادی و عملیات روانی را با هم ترکیب کرده است، در حالی که اگر عملیات روانی تنها بود مانند 40 سال قبل تاثیر چندانی نداشت اما حالا که با هم ترکیب شده اند تاثیرات میدانی می گذارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز افکار عمومی به سمتی سوق داده شده است که تمام دنیا علیه ما بسیج شده است در حالی که همین الان آمریکا در شمال و جنوب با کانادا و مکزیک و با اتحادیه اروپا، چین، کره شمالی، روسیه و ... درگیر است و توان اقدامی فراگیر ضد ایران را ندارد.

سردار شریف در پایان متذکر شد: در کتاب هنر تحریم، یکی از دست اندکاران تحریم گفته است که امکان تحریم درازمدت علیه ایران وجود ندارد و اگر 6 ماه طول بکشد علیه خود عمل میکند، بنابراین با داشتن سواد رسانه ای می‌توان افکار عمومی را روشن کرده و به حقیقت سوق داد.

منبع: بسیج رسانه

نظر شما