شناسهٔ خبر: 27503745 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

سه واحد غیرمجاز جوجه ریزی طیور در خمین تعطیل شد

«علی اصغر حمزه لو» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این سه واحد اقدام به جوجه ریزی رنگی و بومی با ظرفیت 30 هزار قطعه ای بدون مجوز کرده بودند که با آن ها

صاحب‌خبر - «علی اصغر حمزه لو» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این سه واحد اقدام به جوجه ریزی رنگی و بومی با ظرفیت 30 هزار قطعه ای بدون مجوز کرده بودند که با آن ها برخورد شد.
وی اظهارداشت : جوجه‌ریزی در مرغداری‌های بدون پروانه بهداشتی می‌تواند موجب اشاعه بیماری به ویژه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در منطقه شده و سلامت شهروندان را تهدید کند.
رئیس شبکه دامپزشکی خمین بیان کرد: واحدهای مرغداری تنها با نظارت کارشناسان دامپزشکی، گرفتن مجوزهای بهداشتی شبکه دامپزشکی و با هماهنگی اتحادیه مرغداران می‌توانند جوجه‌ریزی کنند و در غیر این صورت از فعالیت آن‌ها جلوگیری می‌شود.
حمزه لو افزود: مورد مشکوکی از بیماری آنفلوآنزای طیور امسال در سطح شهرستان مشاهده نشده است.
وی ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه قابل توجهی در سطح مرغداری ها و کشتارگاه طیور انجام شده و کنترل این مکان ها با نظارت فراگیر کارشناسان دامپزشکی در حال انجام است.
رئیس شبکه دامپزشکی خمین گفت: مرغداری ها و کشتارگاه طیور برابر با دستورالعمل های دامپزشکی روزانه ضد عفونی و کنترل می شود.
حمزه لو افزود: با کشیک شبانه روزی بازرسان، مرغداری ها پایش می شود و پست های قرنطینه در جاده های ارتباطی از ورود تخم مرغ یا هرگونه پرنده مشکوک به آنفلوانزای فوق حاد طیور به شهرستان جلوگیری می شود.
وی بیان کرد: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بیماری ویروسی واگیردار و مشترک بین پرندگان و انسان است و با انجام اقدامات پیشگیرانه می توان از شیوع احتمالی آن جلوگیری کرد.
شهرستان خمین دارای 124 واحد مرغداری فعال است و دومین تولید کننده گوشت سفید مرغ در استان مرکزی محسوب می شود.
/6013/7277
انتهای پیام

نظر شما