شناسهٔ خبر: 27503519 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح ممنوعیت واگذاری سکه بهار آزادی اعلام وصول شد

تهران - ایرنا- طرح ممنوعیت واگذاری سکه بهار آزادی در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، احمد امیرآبادی عضو هیات رییسه مجلس در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس گفت: طرح الحاق یک تبصره به ماده 98 قانون آیین‌نامه داخلی مجلس و تقاضای جمعی از نمایندگان درخصوص رسیدگی به طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران مطابق اصل 85 قانون اساسی و طرح ممنوعیت واگذاری سکه بهار آزادی اعلام وصول می شود.
وی افزود: همچنین الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در مجلس از طرح سوالش از وزیر ورزش و جوانان درخصوص بحران در باشگاه‌های استقلال و تراکتورسازی در نتیجه ضعف مدیریتی این وزارتخانه انصراف داد.
وی یادآور شد: سوال ملی محسن بیگلری نماینده مردم سقز در مجلس از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص عدم توسعه آموزشکده‌های فنی و حرفی‌ای و دانشگاه پیام نور اعلام وصول شد.
نماینده مردم قم در مجلس از دیگر موارد اعلام وصولی را سوال ملی شهاب نادری نماینده مردم پاوه در مجلس از وزیر علوم درباره علت نداشتن رتبه جهانی دانشگاه ایلام عنوان کرد.
امیرآبادی گفت: همچنین سوال ملی نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص علت دور زدن فیلترینگ تلگرام با وجود دستور قضایی و مسدودسازی کامل و سوال ملی جهانبخش محبی‌نیا نماینده میاندوآب در مجلس از وزیر اطلاعات درباره عملکرد این وزارتخانه برای رفع اقدامات مخل امنیت در سال 1397 اعلام وصول شد.
وی یادآور شد: سوال ملی کاظم جلالی نماینده مردم تهران در مجلس از وزیر اطلاعات در خصوص اعطای حق شهروندی به مقامات جمهوری اسلامی ایران و فرزندان آنان در پیوست برجام نیز اعلام وصول می شود.
وی افزود: سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس از طرح سوالش از وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص عدم رعایت منافع عمومی کشور در قرارداد سرمایه‌گذاری شرکت رنو در ایران انصراف داد.

**طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی مجدد در دستور کار مجلس قرار گرفت
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس با در دستورکار قرار گرفتن مجدد طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور که قبلا کلیات آن رد شده بود با 155 رأی موافق، 25 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع موافقت کردند.
در این رای گیری 218 نماینده در جلسه حضور داشتند.
امیرحسین قاضی زاده دیگر عضو هیات رییسه مجلس با یادآوری این که بیش از 50 نفر از نمایندگان درخواست بررسی مجدد طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور را مطرح کردند، یادآور شد: کلیات این طرح پیش از این تصویب نشد.
وی اظهار داشت: آیین نامه داخلی مجلس اجازه می دهد اگر 50 نفر از نمایندگان این درخواست را مطرح کنند و به تصویب نمایندگان برسد مجدد این طرح در دستورکار قرار گیرد.

**بهره برداری از خاک باید با رعایت شاخص های فنی بهره برداری پایدار انجام شود
نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ماده 9 لایحه حفاظت از خاک را با 123 رأی موافق، 14 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از 217 نماینده حاضر تصویب کردند.
مجلسی ها تصویب کردند: هرگونه بهره برداری از خاک باید با رعایت معیارها و شاخص های فنی بهره برداری پایدار از خاک انجام شود.
بر اساس تبصره این ماده، هرگونه عملیات معدنی مطابق قانون معادن مصوب 1377/3/23 و اصلاحات بعدی آن منوط به رعایت ضوابط زیست محیطی است.
همچنین نمایندگان ماده 4 این لایحه را با 133 رای موافق، 10 رای مخالف و دو رای ممتنع از مجموع 218 نماینده حاضر تصویب کردند که بر اساس این مصوبه، سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است با همکاری وزارت و سازمان، ارزش اقتصادی خاک و هزینه های ناشی از آلودگی و تخریب خاک در زیست بوم (اکوسیستم) های مختلف را در حساب های ملی منظور کند.
همچنین نمایندگان ماده 8 این لایحه را با 127 رأی موافق، 17 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از 256 نماینده حاضر تصویب کردند.
با تصویب مجلس، وزارت جهاد کشاورزی موظف است نسبت به پایش کمی و کیفی خاک کشور با اولویت اراضی زراعی و باغی، در مقاطع زمانی مناسب که مستلزم حفظ حاصلخیزی و پایداری خاک باشد، به صورت مستمر اقدام و تغییرات کمی و کیفی خاک را به صورت نقشه و آمار ارائه کند.
سیام**9121**1058**1336

نظر شما