شناسهٔ خبر: 27503182 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

درج اطلاعات واقعی روی کالا الزامی است

عضو هیئت مدیره انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: درج اطلاعات واقعی روی کالاها یک الزام قانونی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،محمد محمدی افزود: بر اساس ماده سه و هفت قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان تمامی تولیدکنندگان و واردکنندگان مکلف به درج اطلاعات واقعی روی بسته بندی محصولات خود هستند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه وزن یک کالا نه تنها واقعی بلکه باید خالص باشد، اظهارداشت: وزن باید با اطلاعات مندرج بر روی کالا همخوانی داشته باشد در غیر اینصورت تولیدکننده کالا مرتکب تخلف کم فروشی شده است.
عضو هیئت مدیره انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در پاسخ به این پرسش که آیا تولید کنندگان با افزایش قیمت مجاز به کم کردن مداوم وزن کالا هستند، گفت: خیر، چون قیمت گذاری براساس مقدار مشخص وزن کالا انجام می شود.
وی در برنامه «روز از نو» رادیو اقتصاد همچنین در خصوص سئوال دیگر مبنی بر اینکه آیا تولید کنندگان مقوله خالص فروشی را رعایت می کنند، افزود: طبق قانون باید رعایت کنند ولی متاسفانه در بسیاری موارد اجحاف در حق مصرف کنندگان صورت می گیرد.
رئیس کانون انجمن های صنایع غذایی نیز در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا تولید کنندگان مجاز به تغییر وزن کالاهای خود می باشند، گفت: بله، مجاز به تغییر پکیجینگ و وزن کالاهای خود هستند منتها وزنی که روی بسته بندی درج می شود باید با وزن خالص جنس مورد عرضه مطابقت داشته باشد.
سیدمحمدرضا مرتضوی ضمن تاکید بر اینکه جنس باید با وزن خالص عرضه شود، افزود: وزن خالص به وزن منهای بسته بندی گفته می شود.
وی در ادامه یادآورشد: اگر تولیدکنندگان مرتکب تخلف کم فروشی شوند برخورد قاطع و قانونی در انتظار آنان خواهد بود.

نظر شما