شناسهٔ خبر: 27502825 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

کیان‌پور:

حذف ارز دولتی برای سفرهای خارجی موجب رونق و تسهیل سفرهای داخلی نشد

عضو کمیسیون عمران مجلس معتقد است اگرچه به دنبال حذف ارز دولتی برای سفرهای خارجی، انتظار ارزان و آسان شدن شرایط سفرهای داخلی می‌رفت اما در پی گرانی‌ دلار، افزایش قیمت به طور زنجیره‌وار به تمام حوزه‌ها سرایت کرد.

صاحب‌خبر -

مجید کیان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اثرگذاری افزایش افسارگسیخته نرخ بلیط‌های هواپیمایی بر سفرهای داخلی، گفت: اگرچه به دنبال حذف ارز دولتی برای سفرهای خارجی، انتظار ارزان و آسان شدن شرایط سفرهای داخلی می‌رود اما در پی گرانی‌ دلار، افزایش قیمت در هر حوزه‌ای به طور زنجیره‌وار به دیگر حوزها نیز سرایت می‌کند؛ سازمان هواپیمایی، وزارت راه و شهرسازی، سازمان تعزیرات حکومتی، بانک مرکزی، سازمان میرات فرهنگی و گردشگری و... در این راستا مسئول و تاثیرگذار هستند.

کمک به صنعت هوایی مانع از گرانی سفرهای داخلی می‌شود

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: هر ساعت پرواز هزینه‌ای براساس ارزش پول بین‌المللی به همراه دارد به همین دلیل با وجود تحریم‌ها برای روی پا نگه داشتن صنعت هوایی باید به آن کمک کنیم تا در  ادامه مانع از  آوار شدن هزینه‌ها بر سر مردم در  پی گرانی  بلیط سفرها شویم، چراکه یک قطعه هواپیمایی که تا دیروز با دلار 4200 تومانی تامین می‌شد اکنون با ارز بازار ثانویه هم به سختی تامین می‌شود و متولیان مربوطه باید هزینه هنگفتی را پرداخت کنند.

در صورت حل مشکل صنعت هوایی قیمت‌ بلیط‌ها برای مردم کاهش پیدا خواهد کرد

وی با بیان اینکه ضروری است مشکلات صنعت هوایی را از طریق بانک مرکزی به شورای اقتصادی سران سه قوه انتقال داد و برای حل مشکلات آن‌ها برنامه‌ریزی شود، ادامه داد: در صورت حل مشکل صنعت هوایی قیمت‌ بلیط‌های هواپیمایی نیز برای مردم کاهش پیدا خواهد کرد و در ادامه سفرهای درون کشوری گران نشده و کاهش پیدا نمی‌کند.

کیان‌پور با بیان اینکه کشور با پدیده کاهش ارزش پولی رو به رو است و کاهش بار این اتفاق از دوش مردم نیازمند همراهی تمام دستگاه‌ها است، اضافه کرد: نمیتوان از صنعت هوایی خواست قطعه خود را به نرخ بازار ثانویه تهیه کرده و از طرفی هزینه‌های حمل و نقل را افزایش ندهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد: بهترین راهکار این است قطعات و هزینه‌های صنعت هوایی براساس نرج دولتی تامین شود تا در ادامه مابقی قیمت‌ها همچون قیمت بلیط‌ها کنترل شود و بیش از این سفر کردن برای  مردم سخن نشود، ضمن آنکه کمیسیون عمران مجلس نیز گزارش‌هایی در این رابطه تهیه و به هیات رئیس مجلس با هدف تسهیل در کارها ارئه خواهد کرد./

پایان پیام  

نظر شما