شناسهٔ خبر: 27502307 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

الحیات از موافقت اکثر گروههای فلسطینی با توافق آتش بس خبر داد:

علت مخالفت جبهه خلق با توافق آتش بس/ هیاتی از جنبش فتح به قاهره می‎رود

روزنامه الحیات امروز نوشت: اکثر گروههای فلسطینی که در مذاکرات آتش بس در قاهره حضور دارند با طرح مقدماتی آتش بس موافقت کرده اند و تنها جبهه خلق برای آزادی فلسطین مخالفت خود را ابراز داشته است.

صاحب‌خبر -


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از الحیات، مذاکرات گروههای فلسطینی با میانجیگری مصر در زمینه آتش بس، آشتی ملی فلسطین و رفع محاصره غزه همچنان در قاهره ادامه دارد.


یک منبع موثق در این باره گفت: اکثر گروههای فلسطینی حاضر در مذاکرات قاهره، موافقت خود را با توافق مقدماتی آتش بس اعلام کرده اند و تنها جبهه خلق برای آزادی فلسطین مخالفت خود را ابراز داشته است.


براین اساس، هیات جبهه خلق برای آزادی فلسطین به مقامات مصری گفته است که با آتش بس موافق نیست و تاکید دارد که در ابتدا باید آشتی ملی فلسطین به سرانجام برسد و پس از آن مساله آتش بس مطرح شود.


از سوی دیگر، جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین تاکید کرده که آتش بس باید باید با رفع محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی و آغاز مذاکرات آشتی همزمان شود.


در تحولی دیگر، یک مقام بلندپایه از جنبش فتح از سفر قریب الوقوع هیاتی از این جنبش به قاهره برای پیوستن به دیگر گروههای فلسطینی خبر داد.


این در حالی است که القدس العربی روز گذشته گزارش داد: دور جدید مذاکرات گروههای فلسطینی درباره آتش بس طولانی مدت در غزه از روز شنبه مجددا به مدت دو روز آغاز شد است. دستور کار این دور جدید از گفتگوها به پایان رساندن بخش اصلی از توافق آتش بس اعلام شده است.


بنابراین گزارش، دیدار چندساعته رئیس سازمان اطلاعات مصر از تل آویو که در روز چهارشنبه انجام شد، با پاسخ هایی از سوی تل آویو همراه شده که می توان بر اساس آنها پیش بینی کرد که توافق آتش بس بسیار نزدیک شده است.


براین اساس، «عباس کامل» در سفر روز چهارشنبه به تل آویو و در جریان دیدار با مقامات ارشد اسرائیلی، پاسخ هایی مثبت به مطالبات گروههای مقاومت فلسطینی دریافت نموده است. مهمترین این پاسخ ها به تضمین های لازم برای اجرای طرح کذرگاه آبی برای انتقال کالا به غزه است، که به اجرای توافق آتش بس در روزهای آتی کمک می کند.


انتهای پیام/م.ت/22

نظر شما