شناسهٔ خبر: 27501145 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گزارش آسوشیتد پرس از زوایای پنهان حادثه منا

۲۴۲۶ نفر جان خود را در حادثه منا از دست دادند/ آل سعود گزارشی از حادثه منتشر نکرده است

خبرگزاری میزان- طبق آمار رسمی اعلام شده از عربستان سعودی، ۷۶۹ زائر در این حادثه جان باختند و ۹۳۴ نفر مجروح و زخمی شدند که این آمار تا دو روز بعد از وقوع حادثه تغییر نکرده بود.

صاحب‌خبر -
گزارش آسوشیتد پرس از حادثه منابه گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، آسوشیتد پرس در گزارشی که در مورد مراسم حج نوشته بود به حادثه منا نیز پرداخت.

این رسانه در بخشی از این گزارش نوشت: " روز یکشنبه بیش از یک میلیون مسلمان زیارت سالیانه حج را در عربستان سعودی آغاز کردند.

در بخشی دیگر از گزارش  آسوشیتد پرس آمده است:" از جمله بدترین حوادث رخ داده در تاریخ حج مسلمانان حادثه‌ای بود که ۳ سال پیش در منا به وقوع پیوست. در ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۵ حداقل ۲۴۲۶ زائر منا در مکه جان خود را از دست دادند."


آنطور که آسوشیتد پرس گزارش داده، طبق آمار رسمی اعلام شده از عربستان سعودی، ۷۶۹ زائر در این حادثه جان باختند و ۹۳۴ نفر مجروح و زخمی شدند که این آمار تا دو روز بعد از وقوع حادثه تغییر نکرده بود. پادشاه عربستان هیچ گاه سخنی از اختلاف در آمار تلفات به میان نیاورده و همچنین هیچ گونه نتیجه‌ای در مورد بازرسی مقامات از این حادثه دلخراش اعلام نکرده است.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
 

برچسب‌ها:

نظر شما