شناسهٔ خبر: 27501142 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درباره وضعیت مقالات علمی اعلام کرد

افت یک رتبه‌ای ایران در جدول SCOPUS/ همچنان رتبه اول منطقه

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ضمن ارائه گزارشی از رشد کمی و کیفی علم و فناوری؛ وضعیت و رتبه مقالات و مستندات علمی جدول اطلاعاتی SCOPUS ایران را که در سال ۲۰۱۶ میلادی رتبه ۱۶ جهانی و اول منطقه و در سال ۲۰۱۷ میلادی رتبه ۱۷ جهانی و اول منطقه را کسب کرده است را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با حضور در جلسه هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تعداد دانشمندان علوم پزشکی برتر کشور به  ۶۸۳ نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش تعداد دانشمندان علوم پزشکی برتر کشور اظهار کرد: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم فقط در علوم پزشکی ۱۰۸ دانشمند برتر در کشور بوده که در سال ۱۳۹۴ به ۲۹۸ نفر و در حال حاضر به  ۶۸۳ نفر افزایش یافته است و از نظر کمیت تولید علم، ایران در پایگاه بین المللی ISI  بین همه کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۷ برای اولین بار رتبه نخست را کسب کرده است.

ملک زاده همچنین در خصوص دستاوردهای علمی ایران افزود: در سال‌های اخیر جهشی در فرایند تکامل فناوری‌های نوین رقم خورده و نتیجه آن تغییر نگاه از توسعه" فناوری‌های در خدمت انسان "به خلق" فناوری‌های یکپارچه شده با کاربر "  است.

وی تاکید کرد: کشور ما از توانایی‌های علمی و تکنیکی به دست آمده در چند دهه اخیر برخوردار بوده و به دستاوردهای علمی و مهمی دست یافته است.

تولید ۳۴۰ محصول دارویی در شرکتهای دانش بنیان


ملک زاده در ادامه وضعیت تولیدات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز را در خلاصه عملکرد پژوهشی  و روند انتشار مقالات بر اساس بانک اطلاعاتی SCOPUS  شرح داد و در خصوص رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، رتبه دانشگاه های علوم پزشکی تبریز را بر حسب جدول  H- INDEX در حوزه پزشکی، رتبه خوب کشوری اعلام کرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: در وضعیت پژوهش دانشکده‌های علوم پزشکی تبریز، بخش عمده‌ای از پژوهش‌های دانشگاه حاصل کار دانشکده داروسازی برشمرد و افزود: فرآیند پژوهش در بخش بالینی پزشکی حتما باید تقویت شده و در راستای آن فعالیت و گامهای مثبتی برداشته شود و در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی نیز دانشگاه‌های علوم پزشکی با توجه به نقش کلیدی که دارند فعالیت‌های مهمی به انجام رسانده اند که از جمله تولید ۳۴۰ محصول دارویی در شرکتهای دانش بنیان است.

به گزارش وبدا، در این سفر دکتر ملک زاده، معاون حقیقات و فناوری وزارت بهداشت از مرکز تحقیقات پیشگیری از آسیب حوادث جاده ای و اولین آزمایشگاه ایمنی و سلامت ترافیک شامل شبیه سازهای رانندگی سهند ۱ و سهند ۲ بازدید کرده و علاوه بر آشنایی با پروژه‌های در دست اجرای مرکز تحقیقات مرکز همکاری‌های علمی پلیس راهور و دانشگاه (مهپود) نیز به او معرفی شد.

انتهای یام

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما