شناسهٔ خبر: 27499779 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری | لینک خبر

طراحی سیستم‌های مدیریت ایرانی پسماندهای بیمارستانی

صاحب‌خبر -

 
یکی از شرکت های فعال در حوزه تولید تجهیزات تخصصی استریلیزاسیون و بهداشت محیط که از سال 71 کار خود را با جمعی از محققان و توانمندان این عرصه آغاز کرد تلاش دارد که با ارائه راه حل های تدریجی و با گسترش دامنه فعالیت اتوکلاوهای بیمارستانی و تغییر در سایز طراحی و عملکرد آنها نیاز های مختلف این حوزه  را تامین کند.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شركت سازگر، اولين دارنده تاييديه‌هاي بين‌المللي در زمينه طراحي و توليد دستگاه‌هاي اتوكلاو بيمارستاني و سيستم‌هاي مديريت پسماندهاي عفوني در ايران است. این شرکت در طول دوران فعاليت صنعتي خود، بومي سازي فناوري روز دنيا، به‌روز رساني طراحي مطابق با نياز مراكز درماني كشور و ارتقاء كيفي محصولات را به‌عنوان هدف اصلي شركت دنبال کرده و علاوه بر پاسخگويي به نيازهاي داخلي در بخش تجهيزات CSR بيمارستاني و سيستم‌هاي امحاي زباله‌هاي عفوني، افتخار داشته است كه خود را به عنوان يكي از توليدكنندگان مطرح در سطح منطقه معرفي کند.
به گفته سید محمد علی بنو عزیزی فرد، مدیر عامل این شرکت، در حال حاضر اين شركت محصولات خود را در شش گروه اصلي ‌اتوكلاوهاي بخار از نوع پيش خلاء در ظرفيت‌هاي مختلف در دو مدل يك درب و دو درب، ‌اتوكلاوهاي اتيلن اكسايد جهت استريل اقلام يكبار مصرف و حساس به حرارت، ‌اتــوكــلاوهــاي بــي‌خـطــرســاز زبـالـه‌هـاي عفـونـي از نـوع پيـش خـلاء در ظرفيت‌هاي مختلف در دو مدل يك درب و دو درب، ‌اتـوكـلاوهـاي بـي‌خـطـرسـاز زبـالـه‌هاي عفوني از نوع پيش خلاء داراي خردكن داخلي به منظور خرد كردن و استريل نمودن زباله‌ها، ‌سيستـم پـرس (COMPACTOR) جهـت كـاهـش حجـم زبـالـه‌هاي عفوني پس‌از استريل و ‌سيستـم خـردكـن خـارجي (POST-SHREDDER) مخصوص خرد كردن زباله‌هاي عفوني پس از استريل تولید می کند.
وی تصریح کرد: هم اكنون این شرکت در آستانه سومين دهه فعاليت خود قرار دارد توانسته بيش از یک هزار مركز بهداشتي را با سيستم‌هاي سترون ساز خود تجهيز كند و بــه دنـبــال كـســب اعتمـاد مصـرف كننـدگـان، متعهـد چنـديـن پـروژه صنعتـي بين‌المللي شود.
‌مزيت ويژه دستگاه‌هاي توليدي شركت سازگر، كاربري آسان، كيفيت بالا و قيمت بسيار مناسب آن است.
‌ايـن شـركـت در استـان‌هـاي خـراسـان رضـوي، گلستـان، اصفهان، كرمان، اروميه و اهواز نمايندگي دارد ‌سازگر علاوه بر تاييديه‌هاي وزارت بهداشت و وزارت صنايع و استاندارد ملي ايران داراي پروانه ساخت و تاييد اداره كل تجهيزات پــزشـكــي و (2000) 9001 ISO، 13485 ISO و CE Marking از كشـور سـوئيـس و گواهينامه كيفيت بين‌المللي )CGMP(21 FDA QSR از كشور آمريكا و همچنين تـايـيـديـه گارانتي Guarantee Award از كشور سوئيس براي كليه محصولات  است.
شرکت سازگر مجموعه کاملی از محصولات را در صنعت استریل فراهم کره است. محصولات این شرکت شامل اتوکلاو در ظرفیتهای مختلف و مناسب جهت مصارف دارویی آزمایشگاهی صنعتی و بیمارستانی در بخش CSSD است.
همچنین دستگاه‌های امحاء زباله در ظرفیت ها و مکانیسم های مختلف که نقش مهمی در جلوگیری از انتشار آلودگی و خطر عفونت داشته و در کاهش حجم زباله های عفونی موثر است. شرکت سازگر یکی از بزرگترین سازنده های اتوکلاو در بخش های CSSD و همچنین دستگاههای امحاء زباله عفونی بیمارستانی در خاورمیانه است که تا کنون بیش از 1200 مرکز بهداشتی- درمانی را تجهیز کرده است.
پایان پیام/23

نظر شما