شناسهٔ خبر: 27499765 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

مراسم برائت از استکبار در بحرین برگزار می‌شود

ابنا

مراسم برائت از استبکار در روزهای هشتم و نهم ذی الحجه در بحرین برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین از برگزاری گسترده مراسم برائت از استکبار در این کشور خبر داد.

این ائتلاف تأکید کرد که مراسم برائت از استکبار امسال در روزهای هشتم و نهم ذی الحجه برگزار خواهد شد.

 در این مراسم که همزمان با مراسم برائت حجاج برگزار می شود، تظاهرات های گسترده و برنامه های مختلفی در سراسر بحرین انجام خواهد گرفت.

خبر دیگر اینکه، جیم کانینگهام نماینده پارلمان انگلیس در پیامی بر لزوم حل مشکل حسن مشیمع دبیرکل جنبش حق بحرین و درمان وی در زندان آل خلیفه تأکید کرد.

وی اظهار داشت: حسن مشیمع نقش پررنگی در تظاهرات های بهار عربی داشت و شجاعت و جرأت بزرگی در برابر نظام غیرانسانی و بی توجه به حقوق مشروع ملت ها به نمایش گذاشت.

نماینده پارلمان انگلیس ادامه داد: نوع برخورد با حسن مشیمع و سایر زندانیان سیاسی در زندان های آل خلیفه بسیار نگران کننده است.

جیم کانینگهام تصریح کرد: شکنجه های صورت گرفته در زندان های بحرین و همچنین جلوگیری از درمان زندانیان باید توسط همه جهانیان مورد محکومیت قرار گیرند.

وی افزود: دولت انگلیس روابط بسیار محکمی با دولت بحرین دارد و نقش مهمی در این زمینه ایفا می کند زیرا از اقدامات دولت بحرین حمایت می کند.

نماینده پارلمان انگلیس خاطرنشان ساخت: یکی از همکارانم در پارلمان چندی پیش از وزارت خارجه درباره وضع حسن مشیمع سوال کرد که دولت انگلیس پاسخ داد که با برخی از مسئولان دولت بحرین در این زمینه صحبت کرده است.

..............

پایان پیام/ 326

نظر شما