شناسهٔ خبر: 27499751 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

صالحی در مراسم تشییع پیکر عزت الله انتظامی:

انتظامی ریشه در فرهنگ این مرز و بوم داشت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره شخصیت مرحوم انتظامی گفت: انتظامی ریشه در فرهنگ این مرز و بوم داشت. او از گذشته دور آمد اما متوقف در گذشته نشد و در دنیای هنر معاصر قرار گرفت و در این ترکیب میوه هایی چید و در معاهده هنر خود ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی در مراسم تشییع پیکر عزت الله انتظامی که از مقابل تالار وحدت انجام شد با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر آیینه تمام نمای تاریخ ایران است اظهار داشت: عزت الله انتظامی یکی از ستاره های این آسمان بود، او خاطره نسل های پیوسته زمانه ما است و بیش از هفت دهه کوشید و بر صدر نشست و در اوج ماند.

وی ادامه داد: انتظامی از دل مردم برخاست و با مردم زندگی کرد، درواقع مردمی بودن او را برجان مردم نشاند، ادب، متانت و وقار او را  به عنوان یک هنرمند مردمی جاودان ساخت.

صالحی یادآور شد: انتظامی ریشه در فرهنگ این مرز و بوم داشت، او از گذشته دور آمد اما متوقف در گذشته نشد و در دنیای هنر معاصر قرار گرفت و در این ترکیب میوه هایی چید و در معاهده هنر خود ماند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: انتظامی با هنر زیست و قدر این هنر را شناخت و هنر را ارزان فروشی نکرد، او با نقش زندگی می کرد و به نقش جان می داد و از آن جان می گرفت.

وی افزود: انتظامی در نیم قرن؛ تلویزیون، تئاتر و سینما را مدیون حضور خود ساخت و با این وجود تا قرن ها حضور او را در قاب تصویر هنر ایران خواهیم دید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: انتظامی از میان ما نرفته است و همچنان با ما است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما