شناسهٔ خبر: 27499734 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جنگ ربات ها در کنفرانس جهانی روباتیک چین

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، کنفرانس جهانی روبات‌ها چین که در پکن آغاز به کار کرده است، صحنه رقابت روبات‌ها با مهارت‌های مختلف است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پکن، این ربات‌ها می‌توانند بیماری‌ها را تشخیص بدهند، بدمینتون بازی کنند و موسیقی بنوازند. چین امیدوار است بتواند با چنین فن آوری روباتیک اقتصاد خود را متحول سازد. کنفرانس جهانی روباتیک چین روز یکشنبه به پایان می‌رسد.
در حالی که روبات‌ها نبرد گسترده‌ای را برای سرگرم کردن تماشاگران به نمایش گذاشته اند، چین به طور جدی از نظر اقتصادی به آن چشم دوخته است. تولیدات ارزان موجب شد پرجمعیت‌ترین کشور جهان، طی چند دهد اخیر به دومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود. اما جمعیت این کشور در حال پیر شدن است، و همین طور که در حال ثروتمند شدن است با کمبود نیروی کار و هزینه کار مواجه است. در این نمایشگاه طیف گسترده‌ای از ماشین آلات نشان داده شد که چگونه فناوری می‌تواند جایگزین کارگران انسانی شود.
در این نمایشگاه یک بازوی مکانیکی برای تدریس به کودکان طراحی شده که توانایی ترسیم نقاشی دارد و یک ماهی روباتیک در حال شنا کردن است.
بانک جهانی در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد هوش مصنوعی و اتوماسیون می‌تواند تا ۷۷ درصد از شغل‌های موجود در بازار کار چین را تهدید کند.
روبات‌ها همچنین در رستوران‌ها، بانک‌ها و حتی تحویل قطعه، دیده می‌شوند. شرکت‌ای فلای تک iFlytek چین، متخصص در سیستم‌های تشخیص گفتار، یک روبات جدید به عنوان "دستیار پزشک " را ارائه کرد که می‌تواند ۱۵۰ بیماری و ناراحتی را تشخیص دهد. حتی این روبات در یک امتحان پزشکی ملی نمره بالایی را کسب کرد. این روبات که مانند یک پزشک عمل می‌کند، از بیماران سوال‌های می‌پرسد و همچنین می‌تواند اشعه ایکس را تحلیل کند.
لیوکینگفنگ Liu Qingfeng رئیس این شرکت اعلام کرد این روبات در حال حاضر از ماه مارس استفاده می‌شود و حدود ۴ هزار بیماری را تشخیص داده است. وی افزود این ربات می‌تواند برای کلینیک‌ها در بخش‌های دور چین مفید باشد. این روبات‌ها همچنین به کمک دست انسان نیاز دارند و تنها می‌توانند به دکتر‌ها کمک کنند، زیرا که بدن انسان بسیار پیچیده است.

نظر شما