شناسهٔ خبر: 27499050 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

حقایق پشت پرده پریدن مشتریان نفتی کشور چیست؟

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، صادرات نفت ایران به کره جنوبی و هند کاهش یافت، صادرات نفت ایران به کره جنوبی و هند افزایش یافت، این اخبار ضد و نقیضی است که طی ماه های اخیر به وفور به گوش می رسد، اخبار خارجی که منبع کارشناسی مشخصی ندارد، اما ظاهرا یک هدف را دنبال می کند و این هدف چیزی جز ایجاد بار روانی منفی نیست که نشان دهد آمریکا در سیاست خود مبنی بر همسو کردن کشورهای مختلف برای اعمال تحریم ها علیه ایران موفق بوده است.

به عقیده کارشناسان آمریکایی ها پس از خروج از برجام با طرح مباحثی مبنی بر اینکه صادرات نفت ایران را به صفر می رسانند به دنبال جذب مشتریان ایرانی بودند تا بتوانند درآمدهای نفت خود را افزایش دهند و توجیه برای تولید نفت شیل را افزایش دهندف اما اینکه چه میزان در این هدف موفق شوند ابهام فراوانی داردف چراکه عملا به صفر رساندن صادرات نفت آمریکا در این شرایط امکان پذیر نیست و حداقل قیمت نفت را به بالای 100 دلار می رساند.

وضعیت فروش نفت ایران باثبات است

در همین راستا خبرگزاری خانه ملت، با اسدالله قره خانی به گفت وگو پرداخته است.نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، با اشاره انتشار اخباری مبنی بر کاهش خرید نفت کره و هند از ایران از سوی رسانه های بیگانه معتقد است این مباحث به راه انداختن جنگ روانی علیه ایران بوده، چراکه ایران در حال حاضر نفت خود را صادر و مشتریان خود را حفظ کرده است.

قره خانی وضعیت فروش نفت را باثبات می داند و می افزاید اگر صادرات نفت به یک کشور 20 درصد کاهش یافته از سوی دیگر ایران توانسته مشتری دیگری را پیدا کرده و صادرات نفت خود را حفظ کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، معتقد است که ایران در بحث فروش نفت مشکلی ندارد، اما در بحث انتقال پول نفت با مشکلاتی مواجه شده که راه های مختلفی برای این موضوع نیز تدبیر کرده است.

در نوسان بودن مشتریان طلای سیاه ایرانی شاه بیت دیگر سخنان نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با خبرگزاری خانه ملت بود. به گفته وی میزان فروش نفت ایران نیز همچون مشتریان در نوسان است و در این راستا میانگین فروش نفت مهم است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در بخش پایانی گفت وگوی خود با خبرگزاری خانه ملت، به القائات جنگ روانی نفت به بازار اشاره کرد و گفت: عده ای با طرح این مباحث به دنبال ایجاد جو روانی کمبود ارز در کشور و به راه انداختن موج گرانی هستند. 

منبع :خبر گزاری دانشجو

نظر شما