شناسهٔ خبر: 27498797 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

علت طراحی متفاوت لوگو سریال «پایتخت» چه بود؟

شاهین اسکندری طراح لوگوی پایتخت گفت: توجه کارگردان و طراحان تیتراژ به خط و نوع فونت نوشته های تیتراژ زیاد شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

شاهین اسکندری متولد1364 در دبی، هنرمند جوانی است که در خانواده ای هنرمند چشم به جهان گشود و دوران کودکی و نوجوانی اش را به آموزش درس های هنری از پدر نقاش خود اختصاص داده است. دنیای رنگی شاهین اسکندری از سن کم آغاز و در نوجوانی با طراحی کاریکاتور برای روزنامه ها حرفه ای تر شده است. 

اسکندری در خصوص شکل گیری فعالیت های هنری خود گفت: به مروز زمان گرایش من از طراحی کاریکاتور به کارتون و انیمیشن سوق پیدا کرد. پس از مدتی با همراهی تعدادی از دوستان، وارد حوزه برنامه های تلویزیونی شده و با برنامه های مختلف همکاری کردم و در تمام سالهای حضورم در عرصه نمایش، نقاشی را به عنوان پایه اصلی فعالیت های هنری خود دنبال کرده ام.  

وی افزود: ساخت تیتراژ برای سریال هایی از جمله پایتخت، در چشم باد، طراحی تیتراژ چند فیلم سینمایی و طراحی لوگوهای سریال های «پایتخت»، «چک برگشتی»، «زن بابا» و فیلم« 50 کیلو آلبالو» از تجربه های خوب من در طول سال های همکاری با ساسان توکلی فارسانی بوده است.

اسکندری در پاسخ به اینکه آیا تاکنون نمایشگاهی از آثار خود برگزار کرده اید یا خیر گفت: پس از تلاش های بسیار برای نمایش آثار، خوشبختانه پاییز سال گذشته به همراه پدرم نمایشگاهی در فرهنگسرای نیاوران برگزار کرده و شباهت ها و تفاوت های دیدگاه هنری من و پدرم در آثار به تصویر کشیده شد.

وی در توضیح بیشتر درباره آثار نمایشگاه خود تشریح کرد: در تمام سالها نگاه خاصی را در نقاشی هایم دنبال کرده و تجربه های نورپردازی، تصویر و انیمیشن به ارتقاء این نگاه کمک کرده است. ممکن است عده ای معتقد باشند که سبک نقاشی های من جدید و قابل فهم برای عموم نیست اما سالها برای ایجاد این فضای شخصی تلاش کرده و در نخستین نمایشگاه چکیده ای از انواع کارهایم را به نمایش گذاشتم.  

طراح لوگو سریال پایتخت ضمن اشاره به افزایش توجه کارگردان ها به طراحی تیتراژ در چند سال اخیر گفت: من از کودکی خطی که ابداع خودم بود بر روی کتاب و... می نوشتم و در واقع خط را نقاشی می کردم، طنز و صمیمت موجود در سریال پایتخت هم من را بر آن داشت که لوگو سریال را بر اساس خط دوران کودکی طراحی کنم از این رو لوگو سریال پایتخت براساس خطی رها و صمیمی طراحی شده است. 

وی افزود: هر فصل از سریال پایتخت یک لوگو مجزا دارد، خوشبختانه توجه کارگردان و طراحان تیتراژ به خط و نوع فونت نوشته های تیتراژ در چند سال اخیر زیاد شده است و آنها می دانند که ویترین یک سریال تیتراژ و راس این ویترین لوگو است، از این رو می توان گفت اگر دست اندرکاران یک پروژه تمام سعی و دقت خود را در مراحل اجرایی به کار بگیرند نتیجه آن تلاش ها موفقیت بزرگ همچون سریال پایتخت خواهد بود.

 اسکندری درخصوص چشم انداز و اهداف خود در مسیر هنر بیان کرد: بسیاری از فعالیت هایی که تاکنون انجام داده ام در حوزه فیلم و امور سمعی و بصری بوده است، از آنجایی که دوست دارم فعالیت هایم چند بعدی باشد عرصه فیلمسازی را هم جدی تر دنبال خواهم کرد و هدفم این است که کار تصویر و هنرهای تجسمی مکمل یکدیگر در دایره فعالیت های هنری من باشد.

 

نظر شما