شناسهٔ خبر: 27498607 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ورزش شهرآباد بردسکن در خواب است / حلقه مفقوده ورزش در شهرآباد مدیریت است

بعد از سال ها خواب طولانی ورزش شهرآباد امسال میزبان برگزاری لیگ فوتسال جوانان شده و چراغ ورزش را در این شهر روشن کرده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از  مشهد، بیش از دوازده سال از احداث سالن ورزشی شهید رجایی در شهر شهرآباد بردسکن می‌گذرد و کم و بیش در این سال‌ها شاهد برگزاری مسابقات متعدد در رشته‌های مختلف ورزشی بوده است، اما امروز به جرات می‌توان مدعی شد ورزش شهرآباد واقعا در خواب است.

ورزش شهرآباد بردسکن در خواب است / حلقه مفقوده ورزش در شهرآباد مدیریت است
در همین سال‌ها هادی عباس زاده با اندک حمایت، بهترین ورزشکار پرتاب دیسک معلولان کشور از همین بخش شهرآباد و از تمرین در روستایش حسن آباد رشد و نمو کرد.

همینطور از روستا‌های مختلف تیم‌های متعدد در رشته‌های فوتسال و فوتبال رشد کردند، ولی انگار کسی به فکر حمایت از آن‌ها نیست.

اما در بحبوحه‌ای که نسل غالبا جوان شهرآباد بدلایل اقتصادی رخت سفر و مهاجرت را بر بسته اند و هر کدام در شهری مشغول نان در آوردن هستند، به همت تعدادی نوجوان و با حمایت اندک مسئولان محلی، شهرآباد میزبان مسابقات لیگ فوتسال خراسان رضوی شده‌است.

سعید عبدی دبیر هیئت فوتبال بردسکن دراین باره می گوید: مسابقات لیگ دسته یک جوانان خراسان رضوی در گروه یک منطقه جنوب با شرکت چهار تیم مهر و جزیره خضرای مشهد –نماینده مه ولات و تیم سیاه جامگان روستای کاظم آباد شهرآباد به نمایندگی از شهرستان بردسکن به مدت دو روز و بصورت دوره‌ای در سالن شهید رجایی این شهر با هم به رقابت می‌پردازند.

وی می افزاید: در پایان دو مرحله، دو تیم از این منطقه به مراحل بالاتر و با هدف صعود به لیگ برتر خراسان رضوی به مصاف هم خواهند رفت.

دبیر هیئت فوتبال بردسکن می گوید: هدف از اعطای میزبانی به شهرآباد ایجاد روحیه شورو نشاط و همچنین علاقه مندی و تلاش وصف ناپذیرتعدادی نوجوان این شهر است.

عبدی می افزاید: امروز شهرآباد هم از سالن ورزشی تقریبا خوب و هم امکانات خوابگاهی مدرسه شبانه روزی استاندارد برخوردار است که این نشان می‌دهد به لحاظ سخت افزاری در ورزش شهرآباد چیزی کم نیست، اما آنچه به وضوح نقصان آن نمایان است نبود مدیریت در ورزش این دیار است.

ورزش شهرآباد بردسکن در خواب است / حلقه مفقوده ورزش در شهرآباد مدیریت است
وی که خود دبیر ورزش مدارس منطقه هم هست می گوید: ورزش در شهرآباد سرشار از استعداد های ناب و بالقوه‌ای مانند مهدی قاینی نوجوان فوتسالیست و اینده دار این شهر است که اگر درست و به موقع هدایت شوند، قطعا در مدارج عالی این رشته حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند.

دبیر هیئت فوتبال بردسکن روستا‌های بخش شهرآباد از جمله کوشه، رکن آباد – عظیم آباد، ظاهرآباد و کاظم آباد را هم برخوردار از استعداد‌های خوب ورزشی دانست و می افزاید: این تیم‌ها تا حد زیادی تامین کننده نیاز تیم‌های ورزشی در مرکز شهرستان هستند.

عبدی با تقدیر از شهرداری، شورای اسلامی، مدیریت آموزش و پرورش و همچنین نیروی انتظامی شهرآباد در برگزاری این مسابقات می گوید: برگزاری همین مسابقات در کمتر از یک هفته نشان می‌دهد اگر برنامه ریزی و مدیریت در ورزش شهرآباد حاکم شود قطعا درآینده از این منطقه خبر‌های خوب بسیاری خواهیم شنید.


مشکلات عدیده مالی به دلیل قطع کمک‌های دولت


علی نجفی شهردار شهر آباد هم در خصوص ورزش شهرآباد می گوید: شهرداری‌های کوچک بدلیل قطع کمک‌های مالی دولت با مشکلات عدیده مالی دست و پنجه نرم میکنند، اما علی رغم همه این مشکلات تمام همت و تلاش خود را در جهت حمایت و هدایت تیم‌ها و علاقه‌مند مستعد ورزش در شهرآباد بکار می‌گیریم و همینجا دست یاری مدیریت ورزش شهرستان را در این زمینه به گرمی می‌فشاریم.



ورزش شهرآباد بردسکن در خواب است / حلقه مفقوده ورزش در شهرآباد مدیریت است
وجود استعداد‌های ورزشی در شهر آباد


قاسم رستمی نائب رییس شورای اسلامی شهرآباد هم که در محل مسابقات حضور یافته بود می گوید: با توجه به وجود استعداد‌های متعدد ورزشی در منطقه بتازگی در شورای اسلامی، رضا نخعی از ورزشکاران باسابقه شهر به عنوان مسئول کمیته توسعه ورزش در شهرآباد منصوب و موظف شده است با جمع آوری همه علاقه‌مندان نسبت به برنامه ریزی و حمایت از تیم‌های مختلف ورزشی و نیز برگزاری مسابقات اقدام کند.

وی می افزاید: امیدواریم در آینده شاهد خروج ورزش شهرآباد از این رکود وسستی باشیم.

انتهای پیام // ف. ک
 
گزارشگر: فاطمه کاووسی

نظر شما