شناسهٔ خبر: 27497590 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حفاظت از محیط زیست دریایی، با گردشگری پایدار دریایی + فیلم

خبرگزاری صداوسیما

نشست تخصصی دریای خزر با دستور کار تالاب های بین المللی شنبه شب در گرگان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ معاون دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور در این نشست از در دست تدوین بودن سند گردشگری دریایی خبر داد.

خانم پروین فرشچی گفت: گردشگری پایدار دریایی ، علاوه بر رونق اقتصادی، بازوی حفاظتی محیط زیست دریایی است و سرمایه گذار وظیفه خود می داند که محیط زیست را حفظ کند.

وی به بحران کم آبی نیز اشاره کرد و گفت: مخالف جدی انتقال آب هستیم اما اعتقاد داریم برای تامین آب، راهی جز استفاده از آب شیرین‌کن نداریم که البته نحوه و موارد استفاده از آن باید بررسی شود.

خانم فرشچي به کنوانسیون حقوقی خزر هم اشاره کرد و گفت: تنها تقسیمی که در این کنوانسیون اتفاق افتاد این بود که، برای سهم ماهیگیری در خزر که برای هر کشور ۱۰ مایل است، درخواست شده به ۱۵ مایل افزایش یابد.

معاون دريايي سازمان حفاظت از محيط زيست در ادامه با اشاره به قانون حریم دریا افزود: در این قانون حریم دریا 60 متر تعیین شد که ضروری است بازنگری و این میزان بیشتر شود.

خانم فرشچي همچنین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ ایجاد کانال های جدید و همچنین لایروبی کانال های موجود، برای کاهش اثرات خشکسالی بر روی تالاب ها، خلیج گرگان و دریای خزر را لازم دانست.

خانم فرشچی گفت: در این زمینه مطالعات و اقدامات کوتاه مدتی انجام شده است و با رفع موانع مالی ادامه خواهد یافت.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2516666" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2206444/2516666?width=400&height=300"></script></div>

 

نظر شما