شناسهٔ خبر: 27497432 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

ترکیه و آمریکا رزمایش‌ مشترک برگزار می‌کنند

ايسنا : وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد که نیروهای این کشور به زودی تمرین‌های نظامی مشترکی با نیروهای آمریکایی در شمال سوریه برگزار خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

روسیا الیوم گزارش داد، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه درباره گشت‌زنی نیروهای این کشور در شهر منبج واقع در شمال سوریه گفت: اقداماتی که ترکیه و نیروهای آمریکایی با هدف تقویت امنیت و ثبات در منبج انجام می‌دهند براساس نقشه راهی است که آنکارا و واشنگتن درباره آن توافق کرده‌اند.

وی گفت: قرار است نیروهای مسلح دو کشور تمرین‌های نظامی مشترکی را در مرحله آتی دز منبج برگزار کنند.

واشنگتن و آنکارا ژوئن گذشته نقشه راهی درباره منبج امضا کردند که شامل خروج حزب کارگران کردستان ترکیه"پ.ک.ک" از این شهر و برقراری امنیت و ثبات در آن است.

در همین راستا رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در نشست حزب عدالت و توسعه در آنکارا گفت: عملیات ارتش ترکیه که قبلا در جرابلس، الباب و عفرین سوریه انجام شده بود همچنان ادامه خواهد داشت و شامل مناطق دیگری از سوریه تا نزدیکی مرزهای عراق خواهد بود. در صورت لزوم این عملیات در مناطق سنجار و مخمور در داخل خاک عراق انجام خواهد شد.

وی گفت: ما برای از بین بردن تمام تهدیدات تروریستی در خاک عراق و سوریه تلاش می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم گروه‌های تروریستی در مناطق نزدیک به مرزهای جنوبی کشورمان پیشروی کنند.

 

نظر شما