شناسهٔ خبر: 27495637 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

آزادی سرباز وظیفه محکوم به دیه با تلاش‌های سازمان قضایی استان کرمانشاه

خبرگزاری میزان- با تلاش‌های سازمان قضایی نیروی مسلح استان کرمانشاه، تیپ ۲۲۳ تکاور ارتش و ستاد دیه همچنین وساطت خادمین آستان قدس رضوی، سرباز محکوم به قتل شبه عمد با رضایت خانواده مقتول از زندان آزاد شد.

صاحب‌خبر -

خبر شب//// آزادی سرباز وظیفه محکوم به دیه با تلاش‌های سازمان قضایی استان کرمانشاهبه گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، به نقل از روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح، در شب تاسوعای حسینی سال ۱۳۹۵ بر اثر تیراندازی سهوی یکی از سربازان وظیفه تیپ ۲۲۳ تکاور ارتش، هم خدمتی وی به قتل می‌رسد.

متهم به اتهام تیراندازی منجر به قتل تحت تعقیب قرار گرفته و دادگاه نظامی یک کرمانشاه، حادثه قتل را شبه عمد تشخیص می‌داده و ضارب را به پرداخت یک فقره دیه کامل محکوم می‌کند. با توجه به اینکه قتل در ماه حرام رخ داده، یک سوم دیده نیز تغلیظ و به میزان آن افزوده می‌شود.

به دلیل ضعف مالی خانواده محکوم که از اهالی مشهد بودند، تلاش‌هایی از سوی تیپ ۲۲۳ تکاور ارتش و ستاد دیه استان خراسان رضوی برای تأمین مبلغ دیه آغاز و با توجه به مذاکرات صورت گرفته و پیگیری‌های اجرای احکام دادسرای نظامی استان کرمانشاه و میانجیگری خادمان آستان قدس رضوی، در نهایت خانواده مقتول با گذشت از بخشی از دیه رضایت بدون قید و شرط خود را از ضارب اعلام و خواستار مختومه شدن پرونده گردیدند.

به لطف الهی و با حضور خدام حرم مطهر رضوی این سرباز وظیفه پس از ۱۸ ماه حبس از زندان آزاد شد.

انتهای پیام/

نظر شما