شناسهٔ خبر: 27495544 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

مجیدی در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

تشریح مهمترین اقدامات عمرانی شهر جدید مجلسی طی یک سال گذشته/ جزییات افتتاح فاز نخست عملیات چهار بانده محور مبارکه – مجلسی – بروجن

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید مجلسی از افتتاح یک کلانتری از محل منابع این شرکت تا پایان امسال خبر داد و گفت: در این راستا می‌توانیم از پروژه‌هایی چون کنار گذر غرب و چهار بانده شدن محور مبارکه – مجلسی – بروجن که هم‌اکنون عملیات خاکبرداری آن شروع شده و تلاش است تا فاز اول آن در شهریورماه افتتاح شود از مهمترین طرح‌های اجرایی در چند سال اخیر در مجلسی یاد کنیم.

صاحب‌خبر -

شهرام مجیدی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید مجلسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص آخرین وضعیت پروژه‌های این شهر جدید بیان کرد: بهترین پروژه شهر جدید مجلسی طی چندسال اخیر تحت عنوان کنارگذر غرب در سال گذشته با حضور مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کلنگ‌زنی شد که در صورت بهره‌برداری دسترسی‌پذیری این شهر را به طور چشمگیری ارتقا می‌بخشد.

مجیدی در ادامه با بیان اینکه اولین استخر منطقه و بزرگترین پکیج تصفیه فاضلاب شهر در هفته دولت سال ۹۶ افتتاح و به بهره‌برداری رسید گفت: خوشبختانه ما در مجلسی تمامی خدمات را با استفاده از منابع داخلی شرکت اجرا می‌کنیم به گونه‌ای که امکانات سایت مسکن مهر این شهر از نظر محوطه‌سازی و پیاده‌محوری، مدرسه، اماکن تجاری و ... تاکنون توسط شرکت عمران به انجام رسیده است.

به گفته وی سومین مرکز آموزشی شهر، فضای سبز با طراحی منحصر به فرد، آسفالت معابر با استفاده از قیر یارانه‌ای، نخستین پهنه‌بندی استفاده از انرژی خورشیدی به مساحت ۱۰ هکتار و ساخت پهنه ۱۵ هکتاری دیگر در سال جاری از جمله اقدامات انجام شده و یا در حال اجرای شهر جدیدمجلسی در یک سال گذشته به شمار می‌رود.

این مقام مسئول در تشریح پروژه‌های افتتاحی این شهر جدید در هفته دولت سال ۹۷ بیان کرد: چهارمین واحد آموزشی به عنوان نخستین هنرستان منطقه، چهارمین مسجد مسکن مهر، سیستم روشنایی، کاشی‌کاری مسجد جامع، محوطه‌سازی سایت مسکن مهر، پارک موسیقی و پیاده‌راه، کارتینگ و اولین پارک محله دانش در هفته دولت سال جاری در مجلسی به افتتاح خواهند رسید.

مجیدی همچنین از افتتاح کلانتری از محل منابع شرکت عمران شهر جدید مجلسی تا پایان امسال خبر داد و گفت: در این راستا می‌توانیم از پروژه‌هایی چون کنار گذر غرب، چهار بانده شدن محور مبارکه – مجلسی – بروجن که هم‌اکنون عملیات خاکبرداری آن شروع شده و تلاش است تا فاز اول آن در شهریورماه افتتاح شود از مهمترین طرح‌های اجرایی در چند سال اخیر در مجلسی یاد کنیم.

وی در خصوص پروژه مترو شهر جدید مجلسی نیز بیان کرد: در حال حاضر مجوز کمیسیون ماده ۲۳ برای مترو این شهر اخذ شده که به طور جد پیگیر ادامه فرآیند پروژه هستیم، در این راستا کمیته تملک اراضی مسیر نیز برگزار و تملک محدود ۵۲ کیلومتری از مجلسی تا شهر جدید بهارستان بر عهده شرکت عمران شهر جدید مجلسی گذاشته شده است.

مجیدی درباره سایت مسکن مهر این شهر جدید نیز بیان کرد: پروژه مسکن مهر مجلسی تقریبا تکمیل شده و تنها ۱۵۶۰ واحد آن فاقد متقاضی باقی مانده است که بخش عمده ای از آن تاکنون تعیین تکلیف شده است.

گفتنی است شهرجدید مجلسی مطابق با قانون ایجاد شهرهای جدید ایران با هدف اسكان كاركنان صنایع منطقه ازجمله مجتمع فولادمباركه و صنایع جنبی وجذب بخشی ازجمعیت مهاجر وهمچنین برقراری تعادل دراكوسیستم منطقه اصفهان وجلوگیری ازتخریب زمین‌های كشاورزی طرح ریزی واحداث شده است.

درسال‌های اخیر همگام با تحولات توسعه‌ای شهری ومنطقه‌ای اصفهان و ایران اهداف شهر جدید مجلسی به سمت وسوی اهداف رقابتی، جذب خدمات پشتیبان منطقه مادر شهری وهمچنین تنوع بخشی به گروه‌های اجتماعی واقتصادی سوق یافته است.

همچنین لازم به ذکر است نزدیك بودن به محور شمال -جنوب كشور درغرب استان اصفهان، نزدیك بودن به صنایع مادر مانند شركت فولاد مباركه، پتانسیل بالای جذب جمعیت در منطقه با اجرای طرح مسكن مهر، امكان صرفه جویی هزینه های جاری صنایع صنعتی منطقه در صورت اسكان كاركنان با حذف هزینه های ایاب و ذهاب، سرانه فضای سبز بالا، فضای مطلوب از بعد فرهنگی ، مذهبی وامنیتی، امكان احداث واحدهای صنعتی در سایت صنعتی شهر مجلسی وتامین خدمات مورد نیاز این صنایع از جمله آب ، برق و گاز، اجراء هرگونه سیاست دولت جمهوری اسلامی در بخش مسكن در این شهر با توجه به تملك ۱۱۰۰۰ هكتار زمین و اتصال به دو محور خط انتقال ریلی استان اصفهان (مترو) از ویژگی‌های منحصر به فرد این شهر جدید به شمار می‌رود./

نظر شما