شناسهٔ خبر: 27495543 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نشست ستاد اربعین حسینی در یزد برگزار شد

اولین جلسه ستاد اربعین حسینی شهرستان یزد به ریاست سرپرست فرمانداری یزد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، به نقل از روابط عمومی فرمانداری یزد؛ اولین جلسه ستاد اربعین حسینی شهرستان  یزد به ریاست سرپرست فرمانداری یزد و با حضور محمد صادق طهماسبی مدیركل پدافند غیرعامل استانداری و دبیر ستاد اربعین استان و معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و اعضای این ستاد در سالن ولایت فرمانداری برگزار شد.

 

عباس حیدری در این جلسه ضمن تبریك حلول ماه ذی الحجه گفت: جلسه ستاد اربعین جلسه مقدسی است و اربعین و مراسم پیاده روی اربعین حسینی با توجه به سفارش و تاكیدات ائمه اطهار(سلام الله علیها) برای انجام زیارت اربعین ، حركتی مقدس و معنوی و ارزشمند است و  این نشانگر عظمت قدسی و جایگاه بس عظیم حضرت سیدالشهدا در نزد خداوند متعال است. انشأا... خداوند متعال  به همه ما توفیق بدهد تا از خدمتگزاران صدیق آن حضرت باشیم.

 

سرپرست فرمانداری افزود: این ستاد برای اولین بار است كه در سطح شهرستان ها برگزار میشود و باید از تجربه های جلسات و برنامه های سالهای قبل در ستاد اربعین استان استفاده كنیم و با تعامل و همفكری نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را با همكاری هم  برطرف كنیم تا با كمترین مشكل و بیشترین بهره وری سفر را برای زائران امام حسین(ع) تسهیل و خدمت رسانی را به نحو احسن ارائه كنیم و در این راستا از تمام ظرفیتهای استان و شهرستان به بهترین شكل ممكن بهره ببریم.

 

عباس حیدری در ادامه تأكید كرد: باید از ظرفیت هیئت های مذهبی، سازمانهای مردم نهاد، تشكلها و نهادهای مدنی كه در سطح شهرستان فعالیت میكنند نهایت استفاده را ببریم و از طرف دیگر با همكاری و همراهی نهادها و دستگاه های اجرایی در بالاترین ظرفیت ممكن بتوانیم به زائران حسینی(ع) خدمت رسانی كنیم.

 

وی با اشاره به اینكه بالابردن سطح كیفی خدمات رسانی، تلاش و همت افزون بر گذشته توسط كمیته های ستاد را می طلبد اضافه كرد: با شرح وظایفی كه برای هر كمیته ای در نظر گرفته شده است فعالیت و اقدامات خود را به بهترین نحو انجام دهند و  پیشنهادات و راهكارهای اعضا در كمیته ها بررسی و پس از جمع بندی به ستاد شهرستان ارائه شود تا بتوانیم با هماهنگی های لازم با دستگاه های مرتبط برای اجرایی كردن آن قدم برداریم.

 

حیدری ، اظهار داشت: یكی از مهمترین مباحث جلسه ستاد اربعین حسینی بحث مشاركتهای مردمی و جمع آوری كمكهای خیرین است كه اگر این موضوع در شهرستانها با هماهنگی ستاد اربعین استان و به صورت متمركز در جلسه ای كه با حضور استاندار محترم و مدیران شركتها و خیرین استان برگزار گردد منشأ بركات و اثرات بیشتری خواهد بود.

 

وی با توجه به اینکه اربعین در سالهای آینده با فصل گرما همزمان می شود خواستار شد: از لحاظ مكان یابی ساختمانهای مناسب و مشخصی در مرزها و در طول مسیر برای ستادهای اربعین هر شهرستان با توجه به سبك معماری و سنتی آن شهر  ساخته شود تا بتوان در سالهای آتی نیز از آن بهره لازم را ببریم.

 

عباس حیدری در پایان جلسه افزود: دستور كار جلسه آینده بررسی پیشنهادها و ارائه راهكارهای مناسب كمیته ها برای برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی باشد تا پس از جمع بندی و تصویب در ستاد استان بهره برداری نهایی صورت گیرد و با همدلی و همراهی و هم افزایی و عشق و ارادتی كه همه ما به حضرت سیدالشهدا(ع) داریم در این حركت عظیم و بیست میلیونی خودجوش ومردمی به نحو احسن مشاركت كنیم و انشاءا... با این اقدامات و حركتهای معنوی چشم دشمنان اسلام و انقلاب را كور كرده و باعث خواری و ذلت بیش از پیش بدخواهان شویم.

 

در ادامه این جلسه محمد علی جعفری معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی فرمانداری نیز بیان كرد: بحث اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان دارای ابعاد بین المللی و جهانی است و حركتی است كه می تواند به انسجام مسلمانان و شیعیان منجر شود و از كشور جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان یك كشور مسلمان و شیعه در همسایگی كشور هرساله دلباختگان و زائران زیادی برای زیارت امام حسین(ع) در مراسم پیاده روی اربعین حسینی شركت میكنند.

نظر شما